Partner serwisu

Warszawa robi drugie podejście do przedłużenia mostu Północnego

Elżbieta Pałys 20.07.2022

Warszawa robi drugie podejście do przedłużenia mostu Północnego
Fot. Google Maps
Miasto stołeczne planuje budowę Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie od ul. Kasprowicza do drogi ekspresowej S7 (węzeł Janickiego). Najpierw trzeba opracować koncepcję programową dla tej inwestycji. Za pierwszym razem nie udało się wybrać wykonawcy dla tego zadania, teraz rusza drugi przetarg.
To ważny odcinek, który ma w przyszłości połączyć drogi ekspresowe S7 i S8, tym samym ułatwić wyjazd z Warszawy w kierunku Gdańska. Wiosną miasto zaczęło poszukiwania projektanta, który wykonałby koncepcję programową i przygotował dokumentację do decyzji środowiskowej. To się jednak nie udało.



Wyświetl większą mapę

Wpłynęły dwie oferty, ale obie zostały odrzucone, tym samym cały przetarg unieważniono. Wprawdzie miasto w informacji o unieważnieniu przetargu nie wskazało jako powodu przekroczenia budżetu, jednak faktem jest, że obie oferty znacznie przekroczyły kosztorys. Inwestor przeznaczył na wykonanie zadania 900 tys. zł. Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa, które złożyło tańszą ofertę, wyceniło zadanie na ponad dwukrotnie drożej – na 1,998 mln zł. Drugi oferent – firma Schuessler-Plan Inżynierzy – był gotów pracować za 2,884 mln zł, a więc trzy razy więcej, niż planował inwestor.

Wykonawca, którego szuka inwestor, będzie zobowiązany do wykonania koncepcji w co najmniej czterech wariantach.

Pierwszy zakłada budowę dwujezdniowej drogi (bezkolizyjnej) klasy GP, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz torowiskiem w pasie dzielącym ul. Nocznickiego. Dodatkowo miałyby powstać jezdnie lokalne w poziomie terenu ze skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, Wólczyńską, Arkuszową i Rokokową.

Wariant drugi zakłada budowę drogi klasy G z możliwością zastosowania wyższych parametrów. Jezdnia miałaby być poprowadzona na estakadach co najmniej nad skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza i wyjazdem z pętli Młociny, natomiast w poziomie terenu trasa krzyżowałaby się z ul. Wólczyńską i Arkuszową oraz w miejscach niezbędnych do obsługi przyległych terenów. Dopuszczono tu możliwość zaprojektowania dodatkowych odcinków na estakadach lub w tunelu, jeżeli będzie uzasadnienie w prognozach ruchu.

Trzeci wariant zakłada parametry projektowe jak dla klasy drogi głównej z dwoma jezdniami głównymi po dwa pasy ruchu w poziomie terenu oraz jezdnie serwisowe do obsługi przyległego terenu. W tym wariancie przewidziano skrzyżowania z ul. Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, Wólczyńską, Arkuszową, Rokokową oraz torowisko tramwajowe w pasie dzielącym ul. Nocznickiego.
Czwarty wariant to bezinwestycyjny.

W każdej opcji założono budowę ciągów pieszych i drogi rowerowe po obu stronach jezdni oraz minimum jeden rząd drzew po każdej stronie drogi.
Oferty w nowym postępowaniu mamy poznać 23 sierpnia.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony