Warszawa. Ruszają prace projektowe nad połączeniem mostu Północnego z S7

fot. Google Maps
Promost Consulting wykona prace koncepcyjne nad nowym odcinkiem Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie od ul. Kasprowicza do drogi ekspresowej S7 (ul. Swarożyca). Umowa z wykonawcą została podpisana. To fragment, który usprawni wyjazd w kierunku Gdańska.
Prace będą prowadzone na zlecenie Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta. Projektant ma opracować trzy warianty trasy, która będzie przedłużeniem trasy tzw. mostu Północnego (Marii Skłodowskiej-Curie). Obecnie prowadzi ona od ul. Modlińskiej do ul. Kasprowicza. Zlecone opracowania będą dotyczyły odcinka od ul. Kasprowicza do węzła Janickiego na trasie S7.
W pierwszym wariancie założono zaprojektowanie drogi klasy GP. Obejmuje dwie bezkolizyjne jezdnie główne z dwoma pasami ruchu każda (poprowadzone wiaduktami), a także jezdnie lokalne na poziomie gruntu – ze skrzyżowaniami z ulicami: Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, Wólczyńską, Arkuszową i Rokokową na odcinku pomiędzy Arkuszową a S7. Torowisko tramwajowe ma być zlokalizowane w pasie dzielącym ul. Nocznickiego.
Dla wariantu drugiego przyjęta została klasa drogi G lub głównej ruchu przyspieszonego (GP). Jezdnie główne poprowadzone byłyby wiaduktami co najmniej nad skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza i wyjazdem z pętli Młociny, z dopuszczeniem możliwości dodatkowych odcinków estakadowych lub tunelowych, o ile będzie to uzasadnione wynikami prognoz ruchu. W tym wariancie zostanie przeanalizowana możliwość poprowadzenia torowiska po południowo-wschodniej stronie jezdni głównych.
Trzeci wariant zakłada drogę klasy G na poziomie gruntu z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu każda, oraz jezdnie serwisowe. Podobnie jak w wariancie pierwszym, torowisko tramwajowe ma być zlokalizowane w pasie dzielącym ul. Nocznickiego.
W każdym wariancie zostaną uwzględnione obustronne chodniki i drogi dla rowerów, a także zieleń.
Opracowanie będzie kosztowało 1,6 mln zł i ma być zakończone w ciągu 24 miesięcy od dnia podpisania umowy.
W pierwszym wariancie założono zaprojektowanie drogi klasy GP. Obejmuje dwie bezkolizyjne jezdnie główne z dwoma pasami ruchu każda (poprowadzone wiaduktami), a także jezdnie lokalne na poziomie gruntu – ze skrzyżowaniami z ulicami: Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, Wólczyńską, Arkuszową i Rokokową na odcinku pomiędzy Arkuszową a S7. Torowisko tramwajowe ma być zlokalizowane w pasie dzielącym ul. Nocznickiego.
Dla wariantu drugiego przyjęta została klasa drogi G lub głównej ruchu przyspieszonego (GP). Jezdnie główne poprowadzone byłyby wiaduktami co najmniej nad skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza i wyjazdem z pętli Młociny, z dopuszczeniem możliwości dodatkowych odcinków estakadowych lub tunelowych, o ile będzie to uzasadnione wynikami prognoz ruchu. W tym wariancie zostanie przeanalizowana możliwość poprowadzenia torowiska po południowo-wschodniej stronie jezdni głównych.
Trzeci wariant zakłada drogę klasy G na poziomie gruntu z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu każda, oraz jezdnie serwisowe. Podobnie jak w wariancie pierwszym, torowisko tramwajowe ma być zlokalizowane w pasie dzielącym ul. Nocznickiego.
W każdym wariancie zostaną uwzględnione obustronne chodniki i drogi dla rowerów, a także zieleń.
Opracowanie będzie kosztowało 1,6 mln zł i ma być zakończone w ciągu 24 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |