Warszawa. Zaczyna się łączenie Puławskiej z POW

fot. GDDKiA
Od 29 czerwca rozpoczyna się łączenie Południowej Obwodnicy Warszawy z ul. Puławską. Tym samym etapami likwidowana będzie zawrotka na tej miejskiej arterii. Kierowcy powinni się spodziewać nowej organizacji ruchu.
Na poniedziałek zaplanowano pierwszy etap zmian w organizacji ruchu na węźle Puławska, czyli przecięciu Południowej Obwodnicy Warszawy z ul. Puławską. Jak poinformowała GDDKiA, na początek zamknięta zostanie północna część zawrotki.
Dla kierowców oznacz to, że zjeżdżając z S2 w kierunku dcentrum dojadą do końca trasy, gdzie skręcą w prawo i dotychczasową łącznicą wjazdową dojadą do ul. Puławskiej. Kierowcy jadący od strony Piaseczna będą mogli wjechać na S2 poprzez rondo pod wiaduktem drogi ekspresowej, skręcając w lewo zgodnie z docelową organizacją ruchu. Dla pozostałych relacji nie będzie zmian w organizacji ruchu – informuje inwestor.
Zmiany wiążą się z koniecznością połączenia istniejącego odcinka S2 z budowanym przedłużeniem trasy. W tym celu konieczne będzie rozebranie części tymczasowej zawrotki i wykonanie prac, które zintegrują trasę. Pracy jest sporo. Jak wylicza GDDKiA, trzeba będzie przebudować i przedłużyć mur oporowy oraz wykonać nasyp, na którym znajdą się poszczególne warstwy nawierzchni drogowej. Poza tym wybudowana zostanie kanalizacja deszczowa i kanał technologiczny, przebudowane będzie istniejące i wybudowane nowe oświetlenie drogowe, wykonane urządzenia brd oraz oznakowanie. Uzupełnione zostaną także ekrany akustyczne. Wykonawca potrzebuje na to ok. 6 miesięcy.
Zawrotka, która teraz ma być zlikwidowana powstała jako rozwiązanie tymczasowe w 2013 roku. Wtedy to zakończyła się budowa S2 Konotopa – Puławska. W ramach tego zadania, pod ul. Puławską, GDDKiA wybudowała elementy przyszłego tunelu (strop i ściany szczelinowe), które m.st. Warszawa ma w przyszłości wykorzystać pod poszerzenie ul. Puławskiej. Natomiast na końcu S2 powstała zawrotka, która miała funkcjonować do czasu wybudowania przedłużenia obwodnicy w kierunku Wisły – czyli będącej w realizacji Południowej Obwodnicy Warszawy. Całkowita jej likwidacja ma nastąpić wraz z otwarciem węzła Puławska w pełnej funckcjonalności, we wszystkich relacjach.
Dla kierowców oznacz to, że zjeżdżając z S2 w kierunku dcentrum dojadą do końca trasy, gdzie skręcą w prawo i dotychczasową łącznicą wjazdową dojadą do ul. Puławskiej. Kierowcy jadący od strony Piaseczna będą mogli wjechać na S2 poprzez rondo pod wiaduktem drogi ekspresowej, skręcając w lewo zgodnie z docelową organizacją ruchu. Dla pozostałych relacji nie będzie zmian w organizacji ruchu – informuje inwestor.

Zmiany wiążą się z koniecznością połączenia istniejącego odcinka S2 z budowanym przedłużeniem trasy. W tym celu konieczne będzie rozebranie części tymczasowej zawrotki i wykonanie prac, które zintegrują trasę. Pracy jest sporo. Jak wylicza GDDKiA, trzeba będzie przebudować i przedłużyć mur oporowy oraz wykonać nasyp, na którym znajdą się poszczególne warstwy nawierzchni drogowej. Poza tym wybudowana zostanie kanalizacja deszczowa i kanał technologiczny, przebudowane będzie istniejące i wybudowane nowe oświetlenie drogowe, wykonane urządzenia brd oraz oznakowanie. Uzupełnione zostaną także ekrany akustyczne. Wykonawca potrzebuje na to ok. 6 miesięcy.
Zawrotka, która teraz ma być zlikwidowana powstała jako rozwiązanie tymczasowe w 2013 roku. Wtedy to zakończyła się budowa S2 Konotopa – Puławska. W ramach tego zadania, pod ul. Puławską, GDDKiA wybudowała elementy przyszłego tunelu (strop i ściany szczelinowe), które m.st. Warszawa ma w przyszłości wykorzystać pod poszerzenie ul. Puławskiej. Natomiast na końcu S2 powstała zawrotka, która miała funkcjonować do czasu wybudowania przedłużenia obwodnicy w kierunku Wisły – czyli będącej w realizacji Południowej Obwodnicy Warszawy. Całkowita jej likwidacja ma nastąpić wraz z otwarciem węzła Puławska w pełnej funckcjonalności, we wszystkich relacjach.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |