Ważny moment na budowie obejścia Węgierskiej Górki. Tunel przebity





Pierwsza z czterech nitek tuneli zaplanowanych w ciągu obejścia Węgierskiej Górki została przebita. Wkrótce spodziewane jest przebicie sąsiedniej nawy.
W przebitej już nawie poprowadzona zostanie jezdnia z południa w kierunku Żywca (oznaczona jako TD1.1). Ta, która poprowadzi ruch w przeciwnym kierunku ma być wydrążona w listopadzie. Potem wykonawca rozpocznie prace związane z wykonaniem obudowy krótszego z dwóch planowanych tuneli. Drążenie dłuższego nadal trwa.
Umowa na budowę drogie ekspresowej S1 Przybędza – Milówka została podpisana w październiku 2019 roku. Inwestycja obejmuje budowę 8,5-kilometrowego odcinak drogi ekspresowej, w ciągu której wydrążone będą dwa tunele, z których każdy będzie miał dwie nawy – oddzielnie dla każdej jezdni. Obwodnica będzie miała jedną jezdnię na odcinku przed i za tunelami, natomiast w tunelach oraz pomiędzy nimi będzie budowana w przekroju dwujezdniowym.
Krótszy tunel (TD1) ma mieć ponad 830 m i powstaje w rejonie wschodniego stoku wzniesienia Glinne. Dłuższy (TD2) będzie miał ok. kilometra długości i powstanie w południowo-wschodnim stoku wzniesienia Żarek i częściowo północno - wschodnim stoku wzniesienia Mała Barania - Białożyński Groń.
Pierwsza nawa krótszego tunelu jest już przebita. Teraz wykonawca wydrąży cały przekrój i wykona obudowę zasadniczą. W sąsiedniej nawie dotychczas drążenie prowadzone było z jednej strony, ale w październiku rozpoczęto prace na drugim przodku. – Obecnie na jezdni w kierunku Zwardonia doszliśmy w górotworze na głębokość około 728 m, a przebicie nastąpi jeszcze w listopadzie br. – poinformował inwestor.
W tunelu TD2 we wzniesieniu Białożyński Groń, na jezdni w kierunku Zwardonia (TD2.1) wydrążono 140 m od strony portalu północnego i prawie 300 m od strony portalu południowego. Natomiast na jezdni w kierunku Żywca (TD2.2) prace doszły do prawie 120 m od strony północnej i do ponad 200 m od strony portalu południowego. Poza tym w międzyczasie wykonano już prawie 1,302 mln m3 wykopów i 215 tys. m3 nasypów przy budowie korony drogi. Trwają również prace przy wznoszeniu obiektów mostowych.
Oprócz tuneli, w ciągu obwodnicy powstanie też blisko kilometrowa estakada nad ul. Zielona Górna i ul. Zielona w Węgierskiej Górce.
Budowa ma się zakończyć w III kwartale 2024 roku. Wykonawcą jest Mirbud.
Umowa na budowę drogie ekspresowej S1 Przybędza – Milówka została podpisana w październiku 2019 roku. Inwestycja obejmuje budowę 8,5-kilometrowego odcinak drogi ekspresowej, w ciągu której wydrążone będą dwa tunele, z których każdy będzie miał dwie nawy – oddzielnie dla każdej jezdni. Obwodnica będzie miała jedną jezdnię na odcinku przed i za tunelami, natomiast w tunelach oraz pomiędzy nimi będzie budowana w przekroju dwujezdniowym.
Krótszy tunel (TD1) ma mieć ponad 830 m i powstaje w rejonie wschodniego stoku wzniesienia Glinne. Dłuższy (TD2) będzie miał ok. kilometra długości i powstanie w południowo-wschodnim stoku wzniesienia Żarek i częściowo północno - wschodnim stoku wzniesienia Mała Barania - Białożyński Groń.
Pierwsza nawa krótszego tunelu jest już przebita. Teraz wykonawca wydrąży cały przekrój i wykona obudowę zasadniczą. W sąsiedniej nawie dotychczas drążenie prowadzone było z jednej strony, ale w październiku rozpoczęto prace na drugim przodku. – Obecnie na jezdni w kierunku Zwardonia doszliśmy w górotworze na głębokość około 728 m, a przebicie nastąpi jeszcze w listopadzie br. – poinformował inwestor.
W tunelu TD2 we wzniesieniu Białożyński Groń, na jezdni w kierunku Zwardonia (TD2.1) wydrążono 140 m od strony portalu północnego i prawie 300 m od strony portalu południowego. Natomiast na jezdni w kierunku Żywca (TD2.2) prace doszły do prawie 120 m od strony północnej i do ponad 200 m od strony portalu południowego. Poza tym w międzyczasie wykonano już prawie 1,302 mln m3 wykopów i 215 tys. m3 nasypów przy budowie korony drogi. Trwają również prace przy wznoszeniu obiektów mostowych.
Oprócz tuneli, w ciągu obwodnicy powstanie też blisko kilometrowa estakada nad ul. Zielona Górna i ul. Zielona w Węgierskiej Górce.
Budowa ma się zakończyć w III kwartale 2024 roku. Wykonawcą jest Mirbud.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |