Partner serwisu

Ważny moment na budowie obejścia Węgierskiej Górki. Tunel przebity

ep. 28.10.2022

arrow
arrow
Ważny moment na budowie obejścia Węgierskiej Górki. Tunel przebity
fot. GDDKiA
Ważny moment na budowie obejścia Węgierskiej Górki. Tunel przebity
Ważny moment na budowie obejścia Węgierskiej Górki. Tunel przebity
Ważny moment na budowie obejścia Węgierskiej Górki. Tunel przebity
Pierwsza z czterech nitek tuneli zaplanowanych w ciągu obejścia Węgierskiej Górki została przebita. Wkrótce spodziewane jest przebicie sąsiedniej nawy.
W przebitej już nawie poprowadzona zostanie jezdnia z południa w kierunku Żywca (oznaczona jako TD1.1). Ta, która poprowadzi ruch w przeciwnym kierunku ma być wydrążona w listopadzie. Potem wykonawca rozpocznie prace związane z wykonaniem obudowy krótszego z dwóch planowanych tuneli. Drążenie dłuższego nadal trwa.

Umowa na budowę drogie ekspresowej S1 Przybędza – Milówka została podpisana w październiku 2019 roku. Inwestycja obejmuje budowę 8,5-kilometrowego odcinak drogi ekspresowej, w ciągu której wydrążone będą dwa tunele, z których każdy będzie miał dwie nawy – oddzielnie dla każdej jezdni. Obwodnica będzie miała jedną jezdnię na odcinku przed i za tunelami, natomiast w tunelach oraz pomiędzy nimi będzie budowana w przekroju dwujezdniowym.

Krótszy tunel (TD1) ma mieć ponad 830 m i powstaje w rejonie wschodniego stoku wzniesienia Glinne. Dłuższy (TD2) będzie miał ok. kilometra długości i powstanie w południowo-wschodnim stoku wzniesienia Żarek i częściowo północno - wschodnim stoku wzniesienia Mała Barania - Białożyński Groń.

Pierwsza nawa krótszego tunelu jest już przebita. Teraz wykonawca wydrąży cały przekrój i wykona obudowę zasadniczą. W sąsiedniej nawie dotychczas drążenie prowadzone było z jednej strony, ale w październiku rozpoczęto prace na drugim przodku. – Obecnie na jezdni w kierunku Zwardonia doszliśmy w górotworze na głębokość około 728 m, a przebicie nastąpi jeszcze w listopadzie br. – poinformował inwestor.

W tunelu TD2 we wzniesieniu Białożyński Groń, na jezdni w kierunku Zwardonia (TD2.1) wydrążono 140 m od strony portalu północnego i prawie 300 m od strony portalu południowego. Natomiast na jezdni w kierunku Żywca (TD2.2) prace doszły do prawie 120 m od strony północnej i do ponad 200 m od strony portalu południowego. Poza tym w międzyczasie wykonano już prawie 1,302 mln m3 wykopów i 215 tys. m3 nasypów przy budowie korony drogi. Trwają również prace przy wznoszeniu obiektów mostowych.

Oprócz tuneli, w ciągu obwodnicy powstanie też blisko kilometrowa estakada nad ul. Zielona Górna i ul. Zielona w Węgierskiej Górce.

Budowa ma się zakończyć w III kwartale 2024 roku. Wykonawcą jest Mirbud.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony