Wiadomo, kiedy otwarcie kanału przez Mierzeję

fot. NDI
Minister infrastruktury Marek Gróbarczyk podał dziś datę otwarcia kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Ma to być 17 września tego roku.
Wiceszef resortu wizytował dziś budowę w pobliżu Krynicy Morskiej. Inwestycja jest już mocno zaawansowana. Dziś Marek Gróbarczyk poinformował, że 17 września przez kanał przepłynie pierwszy statek.
Wykonawcą pierwszego etapu inwestycji, w ramach którego powstaje nowa droga wodna od Zatoki Gdańskiej do Zalewu Wiślanego jest konsorcjum NDI i Besix. W ramach inwestycji powstaje kanał żeglugowy o długości 1 km i głębokości 5 m. Umożliwi wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m i szerokości 20 m.
W ramach pierwszej części inwestycji wykonane zostaną m.in.: port osłonowy od strony Zatoki Gdańskiej, kanał żeglugowy ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, oznakowanie nawigacyjne, budynki techniczne, parkingi, punkt widokowy, nowy układ drogowy (w tym dwa ruchome stalowe mosty) oraz sztuczna wyspa na Zalewie Wiślanym.
Spory zakres prac został już wykonany. Od lata ub. roku funkcjonuje już m.in. jeden z mostów obrotowych, a drugi niedawno przechodził testy.
W realizacji jest także drugi etap inwestycji w ramach którego m.in. umacniane są brzegi rzeki Elbląg, powstanie także most w Nowakowie. Za ten etap odpowiada Budimex.
Budowa nowej drogi wodnej ma poprawić dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantować Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego do Bałtyku, z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej.
Wykonawcą pierwszego etapu inwestycji, w ramach którego powstaje nowa droga wodna od Zatoki Gdańskiej do Zalewu Wiślanego jest konsorcjum NDI i Besix. W ramach inwestycji powstaje kanał żeglugowy o długości 1 km i głębokości 5 m. Umożliwi wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m i szerokości 20 m.
W ramach pierwszej części inwestycji wykonane zostaną m.in.: port osłonowy od strony Zatoki Gdańskiej, kanał żeglugowy ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, oznakowanie nawigacyjne, budynki techniczne, parkingi, punkt widokowy, nowy układ drogowy (w tym dwa ruchome stalowe mosty) oraz sztuczna wyspa na Zalewie Wiślanym.
Spory zakres prac został już wykonany. Od lata ub. roku funkcjonuje już m.in. jeden z mostów obrotowych, a drugi niedawno przechodził testy.
W realizacji jest także drugi etap inwestycji w ramach którego m.in. umacniane są brzegi rzeki Elbląg, powstanie także most w Nowakowie. Za ten etap odpowiada Budimex.
Budowa nowej drogi wodnej ma poprawić dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantować Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego do Bałtyku, z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej.
Komentarze:
Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |