Partnerzy serwisu:

Wiadomo kto chce zbadać jak sprawdza się nowe oznakowanie dróg

ep. 24.08.2020

Wiadomo kto chce zbadać jak sprawdza się nowe oznakowanie dróg
fot. GDDKiA
GDDKiA chce sprawdzić jak się sprawdza eksperymentalne oznakowanie autostrad i dróg ekspresowych. Wiadomo kto może wykonać badanie – wpłynęła jedna oferta.
Jedyną propozycje złożyło konsorcjum utworzone przez Politechnikę Krakowską, Instytut Transportu Samochodowego oraz Instytut Badawczy Dróg o Mostów. Cena zadeklarowana w ofercie to 1,072 mln zł przy budżecie inwestora na poziomie 1,146 mln zł.

Jeśli oferta nie będzie zawierała błędów, to konsorcjum trzech podmiotów naukowych przeanalizuje jak nowe oznakowanie sprawdza się w praktyce – chodzi m.in. o wpływ na bezpieczeństwo ruchu oraz czytelność oznakowania w odbiorze kierowców.

Eksperymentalne oznakowanie GDDKiA wprowadza m.in. w celu poprawy sprawności i bezpieczeństwa ruchu tam, gdzie typowe rozwiązania nie przynoszą oczekiwanych efektów, a jednocześnie istnieją przesłanki, by sądzić że oznakowanie eksperymentalne może być skuteczne.

Dodatkowe oznakowanie może wpływać ma poprawiać percepcje postrzegania drogi, a przez to większą płynność ruchu i mniej zdarzeń drogowych. Mogą także służyć lepszemu wykorzystywaniu infrastruktury drogowej (dzięki czemu łatwiej wybrać właściwy pas ruchu ograniczając niebezpieczne manewry), dodatkowemu ostrzeganiu o zwiększonym ryzyku wypadków czy przypominanie o właściwej prędkości.

Eksperymentalnie nowe oznakowanie zostało już wdrożone na kilkudziesięciu odcinkach nowych dróg, w tym m.in. na A1 między węzłami Toruń Południe i Kowal, na S3 między Nową Solą a Gaworzycami, czy na S8 obwodnicy Marek. Będzie także zastosowane na kolejnych odcinkach, które obecnie są w trakcie realizacji.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony