Partner serwisu

Wiadomo kto ma zaprojektować DK-62 w Płocku

ep. 10.11.2022

Wiadomo kto ma zaprojektować DK-62 w Płocku
fot. GDDKiA
Arkas-Projekt ma wykonać projekt budowlany oraz uzyskać decyzję zezwalającą na realizację inwestycji drogowej a także decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla odcinka drogi krajowej nr 62 w Płocku. Chodzi o odcinek od ul. Harcerskiej do granicy miasta.
GDDKiA rozstrzygnęła przetarg dotyczący planowanej inwestycji w tym mieście. Wybrana oferta kosztuje 2,313 mln zł. Pozostali oferenci mają jeszcze czas na złożenie odwołań. Jeśli nie zostaną złożone, zostanie podpisana umowa z wykonawcą. GDDKiA chce to zrobić przed końcem roku.

Wybrana firma będzie miała 5 miesięcy na złożenie kompletnego wniosku o wydanie decyzji środowiskowej i 18 miesięcy na złożenie kompletnego wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Wszystkie prace projektowe mają się zakończyć w ciągu 27 miesięcy od podpisania umowy, tj. w pierwszej połowie 2025 r. Potem firma będzie jeszcze sprawowała nadzór autorski nad robotami budowlanymi.

Efektem planowanej inwestycji ma być dwujezdniowa droga nr 62 (ul. Wyszogrodzka) na terenie miasta oraz gminy Słupno – pierwotnie planowano poszerzenie drogi jedynie w granicach administracyjnych miasta. Zwiększenie finansowania przez ministra infrastruktury umożliwiło poszerzenie zakresu zadania. Łącznie poprawi się odcinek o długości 3,3 km. Po stronie północnej drogi zostanie dobudowana zostanie druga jezdnia, która w przyszłości przejmie ruch w stronę centrum.

Cała inwestycja związana z rozbudową DK- 62 w Płocku obejmuje dwa odcinki. Pierwszy od ul. Armii Krajowej do ul. Harcerskiej. Tu planowane jest m.in. wybudowanie obiektu inżynierskiego na rzece Rosicy, wybudowanie dodatkowej jezdni na odcinku od ul. Morelowej do ul. Harcerskiej oraz ronda turbinowego na skrzyżowaniu z ul. Harcerską. Powstać ma także ścieżka pieszo-rowerowa. Tę część od początku planowano w przekroju 2x2.

Druga część od ul. Harcerskiej do granicy miasta Płocka pierwotnie była planowana jako 2+1, ostatecznie jednak będzie to pełen przekrój dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Tu zaplanowano rondo na skrzyżowaniu z ul. Parcele oraz ścieżkę pieszo-rowerową na całym odcinku. Zmodernizowany ma być punkt preselekcyjnego ważenia pojazdów oraz wykonane zatoki autobusowe.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony