Wiadukt na DK-55 będzie wyższy i szerszy

fot. GDDKiA
Strabag przebuduje wiadukt kolejowy, pod którym przebiega droga krajowa nr 55 w miejscowości Brachlewo na trasie Sztum – Kwidzyn w woj. pomorskim. Obecnie obiekt ma tylko 3,9 m wysokości i nieco powyżej 9 me szerokości. To się znacząco zmieni.
GDDKiA podpisała już umowę na realizację tego zadania. Wykonawcą jest Strabag. Koszt prac wyniesie 26,6 mln zł.
Za tę kwotę wykonawca rozbierze istniejący wiadukt kolejowy, a w jego miejsce wybuduje nowy z dostosowaniem skrajni pionowej do współczesnych wymagań. Obecnie wiadukt ma jedynie 3,9 m wysokości i 9,3 m szerokości. Nowy obiekt będzie miał 4,7 m wysokości oraz 22,5 m szerokości.
Wyświetl większą mapę
Wiadukt przenosi ruch kolejowy w ciągu linii nr 207.
Jednocześnie w ramach inwestycji rozbudowana zostanie droga krajowa na odcinku ok. 700 m. Nośność jezdni zostanie zwiększona do 11,5 t/oś, a na rozbudowywanym odcinku zostanie wybudowany ciąg pieszo-rowerowy. Zlikwidowany zostanie także przejazd drogowo-kolejowy. Skorygowana zostanie oś drogi.
Na drodze zostanie wykonany system kanalizacji deszczowej oraz kanał technologiczny, powstanie także oświetlenie i ekran akustyczny na długości ok. 60 m. Zabezpieczone zostaną skarpy i wybudowany mur oporowy.
Prace potrwają 15 miesięcy.
Za tę kwotę wykonawca rozbierze istniejący wiadukt kolejowy, a w jego miejsce wybuduje nowy z dostosowaniem skrajni pionowej do współczesnych wymagań. Obecnie wiadukt ma jedynie 3,9 m wysokości i 9,3 m szerokości. Nowy obiekt będzie miał 4,7 m wysokości oraz 22,5 m szerokości.
Wyświetl większą mapę
Wiadukt przenosi ruch kolejowy w ciągu linii nr 207.
Jednocześnie w ramach inwestycji rozbudowana zostanie droga krajowa na odcinku ok. 700 m. Nośność jezdni zostanie zwiększona do 11,5 t/oś, a na rozbudowywanym odcinku zostanie wybudowany ciąg pieszo-rowerowy. Zlikwidowany zostanie także przejazd drogowo-kolejowy. Skorygowana zostanie oś drogi.
Na drodze zostanie wykonany system kanalizacji deszczowej oraz kanał technologiczny, powstanie także oświetlenie i ekran akustyczny na długości ok. 60 m. Zabezpieczone zostaną skarpy i wybudowany mur oporowy.
Prace potrwają 15 miesięcy.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |