Wiadukt na obwodnicy Uhowa już cieszy kierowców

fot. UM Łapy
We współpracy PKP Polskie Linie Kolejowe z samorządem województwa podlaskiego powstał wiadukt na obwodnicy Uhowa. To ostatni element na drodze z Białegostoku do Łap.
– To istotny element w ciągu komunikacyjnym z Białegostoku do Łap. Ale na tym nie poprzestaniemy. Jako zarząd województwa podjęliśmy decyzję, że w pierwszej kolejności nowe środki unijne przeznaczymy na budowę obwodnicy Łap i kolejnego odcinka tego ciągu, prowadzącego z Łap do Wysokiego Mazowieckiego. Będzie to projekt strategiczny dla rozwoju województwa, ujęty w strategii komunikacji, którą będziemy przyjmować na najbliższym posiedzeniu zarządu – mówi cytowany w komunikacie Artur Kosicki, marszałek województwa podlaskiego.
Budowa wiaduktu rozpoczęła się w maju 2020 r. i trwała do końca września br. Koszt inwestycji wyniósł ponad 13 mln zł. W ramach zadania powstały drogi dojazdowe i odwodnienie.
Inwestycja została dofinansowana ze środków unijnych. Środki na wkład własny wygospodarowało PKP, natomiast województwo podlaskie sfinansowało prace laboratoryjne i nadzór autorski, w sumie to koszt 362 tys. zł.
Wiadukt jest ostatnim elementem na nowo powstałej obwodnicy Uhowa. Inwestycja związana z budową obwodnicy obejmowała budowę dróg wojewódzkich i obiektów inżynieryjnych na odcinku Markowszczyzna – Roszki Wodźki wraz z obejściem miejscowości Markowszczyzna, Turośń Dolna, Uhowo, Łapy, Płonka Kościelna.
Koszt tej inwestycji wyniósł około 180 mln zł, przy udziale dotacji unijnym wynoszącym ok. o 155 mln zł.
Budowa wiaduktu rozpoczęła się w maju 2020 r. i trwała do końca września br. Koszt inwestycji wyniósł ponad 13 mln zł. W ramach zadania powstały drogi dojazdowe i odwodnienie.
Inwestycja została dofinansowana ze środków unijnych. Środki na wkład własny wygospodarowało PKP, natomiast województwo podlaskie sfinansowało prace laboratoryjne i nadzór autorski, w sumie to koszt 362 tys. zł.
Wiadukt jest ostatnim elementem na nowo powstałej obwodnicy Uhowa. Inwestycja związana z budową obwodnicy obejmowała budowę dróg wojewódzkich i obiektów inżynieryjnych na odcinku Markowszczyzna – Roszki Wodźki wraz z obejściem miejscowości Markowszczyzna, Turośń Dolna, Uhowo, Łapy, Płonka Kościelna.
Koszt tej inwestycji wyniósł około 180 mln zł, przy udziale dotacji unijnym wynoszącym ok. o 155 mln zł.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |