Partner serwisu

Więcej czasu na wariant społeczny nowej zakopianki

Elżbieta Pałys 06.06.2022

Więcej czasu na wariant społeczny nowej zakopianki
fot. GDDKiA
O trzy miesiące został wydłużony czas na opracowanie dodatkowego, tzw. społecznego wariantu dla nowego przebiegu drogi ekspresowej S7 Kraków – Myślenice. Zespół zadaniowy złożony z przedstawicieli samorządów ma czas do 30 września.
Pierwotnie GDDKiA wyznaczyła czas na 30 czerwca. Teraz zdecydowała o wydłużeniu terminu o trzy miesiące.

– Zależy nam na przemyślanych i profesjonalnie przeanalizowanych wariantach, uzgodnionych i zaopiniowanych przez ekspertów – uzasadniła wydłużenie terminu GDDKiA. Krajowy inwestor drogowy podkreśla także, że chce, aby wariant społeczny był skonsultowany m.in. ze środowiskiem naukowym.

Przypomnijmy, z uwagi na duże obciążenie trasy nr 7 na południe o Krakowa i brak możliwości rozbudowy w istniejącym śladzie, GDDKiA zdecydowała o budowie nowej drogi między Krakowem i Myślenicami. W lutym zaproponowano 6 korytarzy, w których można by było szukać docelowego przebiegu nowej drogi. Żaden z nich nie zyskał jednak akceptacji społecznej.

W tej sytuacji inwestor zaproponował, żeby to samorządy, które także miały zastrzeżenia do przedstawionych propozycji, wypracowały wariant akceptowalny przez mieszkańców i lokalne władze. Problematyczny jest m.in. przebieg przyszłej trasy na terenie Krakowa i to właśnie władze stolicy Małopolski stanęła na czele specjalnego zespołu, który ma wypracować wariant społeczny siódemki od Krakowa do Myślenic.

Pod koniec maja odbyło się pierwsze posiedzenie zespołu zadaniowego ds. opracowania propozycji przebiegu drogi ekspresowej S7. Jak poinformowało biuro prasowe krakowskiego magistratu, spotkanie miało charakter organizacyjny. – Omówiono uwagi zgłoszone przez prezydenta miasta Krakowa do zaproponowanych sześciu wariantów przebiegu drogi S7 oraz ustalono metody komunikacji i wymiany materiałów biorąc pod uwagę liczebność Zespołu zadaniowego – dowiadujemy się w biurze prasowym.

Obecnie zespół zadaniowy liczy 23 osoby, a w jego skład wchodzą m.in.: zastępcy prezydenta Krakowa, przedstawiciele każdego z klubów radnych Rady Miasta Krakowa, przedstawiciele rad dzielnic położonych na południu miasta, a także przedstawiciele jednostek organizacyjnych i Urzędu Miasta Krakowa. Skład zespołu w razie potrzeby może ulec zmianie.

Nowa droga ma połączyć istniejącą autostradę A4 na wysokości Krakowa z drogą ekspresowa S7 za Myślenicami, w okolicach węzła Stróża. Powinno też uwzględniać powiązania z projektowaną S52 w Głogoczowie.

– Prosimy aby zespół w szykowanym tzw. wariancie społecznym uwzględnił wszystkich interesariuszy nowej Zakopianki, również miejscowości, gminy i powiaty podkrakowskie, na terenie których ta nowa droga może powstać – apeluje GDDKiA.

Żeby zespół zadaniowy mógł pracować na konkretnych danych, krajowy inwestor udostępnił publicznie pełną treść wypracowanego wcześniej studium korytarzowego. O zaproponowanych korytarzach pisaliśmy TUTAJ.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony