Wielkopolska złoży aż 5 wniosków do programu obwodnicowego

fot. Google Maps
Obwodnice Rogoźna, Kościana i Szamotuł – na te trzy inwestycje w pierwszej kolejności chciałby pozyskać dotacje Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w ramach tzw. programu obwodnicowego. Samorządowy inwestor ma jednak więcej potrzeb – przygotował jeszcze dwa dodatkowe wnioski.
Niedawno ruszył nabór wniosków w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, w którym po raz pierwszy można składać wnioski na budowę obwodnic w ciągu dróg wojewódzkich. Do rozdysponowania są 2 mld zł.
Jedno województwo może złożyć maksymalnie trzy wnioski. Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu zdecydował, że przekroczy tę zasadę i przygotował aż 5 wniosków. Uzasadnia to skalą potrzeb i dużą siecią dróg – WZDW ma ich w swoim zarządzie 2,7 tys. km. Wszystkie zgłoszone inwestycje są zapisane w Planie Transportowym dla Województwa.
Główne wnioski złożone przez WZDW dotyczą obwodnic Rogoźna, Kościana i Szamotuł.
Obwodnica Rogoźna jest planowana w ciągu drogi wojewódzkiej nr 241 i ma mieć 7,1 km. Wartość inwestycji szacowana jest na 97,4 mln zł. Obecnie dla tej inwestycji trwa opracowywanie projektu budowlanego – inwestor podaje, że ten dokument ma być gotowy w listopadzie 2021.
Obwodnica Kościana powstanie w ciągu DW-308 a jej planowana długość to 4,3 km. Obecnie jest na etapie projektu koncepcyjnego z terminem wykonania w czerwcu tego roku. Wartość tego zadania określana jest na 60,7 mln zł.
W ciągu dróg nr 184 i 187 powstać ma z kolei obwodnica Szamotuł. 10-kilometrowa droga jest na etapie koncepcji z terminem wykonania we wrześniu 2021 r. Ma kosztować 99,2 mln zł.
Dwa rezerwowe wnioski dotyczą budowy obwodnic Łobżenicy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 242 o długości 2,1 km. Jest na etapie projektu budowlanego, który ma być gotowy w grudniu 2021 r. oraz obwodnicy Trzcianki. Ta druga jest planowana w ciągu drogi wojewódzkiej nr 178 i ma mieć 7,5 km długości. Obecnie powstaje projekt koncepcyjny, ma być gotowy w listopadzie 2022 r.
– Mimo ogromnej pomocy z Unii Europejskiej i realizacji wielu inwestycji, nie jesteśmy w stanie sprostać tym potrzebom, musimy wybierać najpilniejsze. Dlatego chętnie korzystamy z wszelkich możliwych pomocy i programów. Takiej szansy upatrujemy również w „obwodnicowym” naborze z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Wnioskujemy o dofinansowanie dla najbardziej newralgicznych, pilnych i zaawansowanych w przygotowaniu projektów – mówi wicemarszałek województwa wielkopolskiego Wojciech Jankowiak.
Plan Transportowy województwa, który określa potrzeby w perspektywie 10 lat. Koszt zawartych w nim inwestycji szacowany jest na 10 lat.
Jedno województwo może złożyć maksymalnie trzy wnioski. Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu zdecydował, że przekroczy tę zasadę i przygotował aż 5 wniosków. Uzasadnia to skalą potrzeb i dużą siecią dróg – WZDW ma ich w swoim zarządzie 2,7 tys. km. Wszystkie zgłoszone inwestycje są zapisane w Planie Transportowym dla Województwa.
Główne wnioski złożone przez WZDW dotyczą obwodnic Rogoźna, Kościana i Szamotuł.
Obwodnica Rogoźna jest planowana w ciągu drogi wojewódzkiej nr 241 i ma mieć 7,1 km. Wartość inwestycji szacowana jest na 97,4 mln zł. Obecnie dla tej inwestycji trwa opracowywanie projektu budowlanego – inwestor podaje, że ten dokument ma być gotowy w listopadzie 2021.
Obwodnica Kościana powstanie w ciągu DW-308 a jej planowana długość to 4,3 km. Obecnie jest na etapie projektu koncepcyjnego z terminem wykonania w czerwcu tego roku. Wartość tego zadania określana jest na 60,7 mln zł.
W ciągu dróg nr 184 i 187 powstać ma z kolei obwodnica Szamotuł. 10-kilometrowa droga jest na etapie koncepcji z terminem wykonania we wrześniu 2021 r. Ma kosztować 99,2 mln zł.
Dwa rezerwowe wnioski dotyczą budowy obwodnic Łobżenicy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 242 o długości 2,1 km. Jest na etapie projektu budowlanego, który ma być gotowy w grudniu 2021 r. oraz obwodnicy Trzcianki. Ta druga jest planowana w ciągu drogi wojewódzkiej nr 178 i ma mieć 7,5 km długości. Obecnie powstaje projekt koncepcyjny, ma być gotowy w listopadzie 2022 r.
– Mimo ogromnej pomocy z Unii Europejskiej i realizacji wielu inwestycji, nie jesteśmy w stanie sprostać tym potrzebom, musimy wybierać najpilniejsze. Dlatego chętnie korzystamy z wszelkich możliwych pomocy i programów. Takiej szansy upatrujemy również w „obwodnicowym” naborze z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Wnioskujemy o dofinansowanie dla najbardziej newralgicznych, pilnych i zaawansowanych w przygotowaniu projektów – mówi wicemarszałek województwa wielkopolskiego Wojciech Jankowiak.
Plan Transportowy województwa, który określa potrzeby w perspektywie 10 lat. Koszt zawartych w nim inwestycji szacowany jest na 10 lat.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |