Partnerzy serwisu:

Wielu chętnych na modernizację linii E20

Jakub Madrjas 23.01.2016

Wielu chętnych na modernizację linii E20
Fot. RK
PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły wnioski na udział w dwóch postępowaniach na modernizację linii E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem. Do wydania jest tu 2,6 mld zł funduszy z CEF.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły w ubiegłym roku przetargi na modernizację linii Warszawa – Poznań na odcinku Sochaczew – Swarzędz. Inwestycja będzie finansowana z unijnego instrumentu finansowego CEF „Łącząc Europę”. Za ponad 2,6 mld zł PLK zmodernizuje 230 km torów, 10 stacji i przystanków. Prace torowe podzielono na trzy części. Postępowania są dwuetapowe, w dwóch pierwszych poznaliśmy już podmioty, które zgłosiły się do etapu prekwalifikacji.

Nie brakuje chętnych na kontrakty

W ramach pierwszego postępowania, do modernizacji odcinków Sochaczew – Żychlin i Placencja – Łowicz w obszarze LCS Łowicz zgłosiło się 11 podmiotów. Są to: Konsorcja Track Tecu, Infrakol i Swietelsky; OHL Elektrizace zeleznic Praha i Intercor; Trakcja i Comsa; włoskie Astaldi i CLF; Strabag, Budimex i ZUE: Hiszpańskie Vias y Construcciones, Tesca i Electren; Porr i PKP Energetyka; Impresa i TSO; Alesa Poltores i Rubau. Oprócz tego samodzielnie wystartowały: Torpol oraz Sinohydro.

Do modernizacji odcinka Żychlin – Barłogi w obszarze LCS Kutno zgłosiły się właściwie te same firmy. Jednak został złożony o jeden wniosek mniej a to dlatego, że Trakcja i Comsa zawiązały wspólne konsorcjum z Porr i PKP Energetyka, którego liderem jest ta ostatnia spółka. W części wniosków w porównaniu z pierwszym postępowaniem zmieniony jest lider konsorcjum – np. konsorcjum z TrackTec poprowadzi Swetelski, a liderem konsorcjum ze Strabagiem i Budimexem będzie ZUE.

Wnioski o udział w trzecim postępowaniu na prace w obszarze LCS Konin powinniśmy poznać w połowie lutego. Wykonawcy będą mieli na wykonanie prac 51 miesięcy. Zwycięzcy zostaną wybrani na mocy kryterium ceny (80 proc.), terminu realizacji (10 proc.) oraz gwarancji (10 proc.).

Pół tysiąca pociągów na dobę

Modernizacja trasy Sochaczew – Swarzędz, kluczowej część magistrali Warszawa – Poznań, pozwoli na przejazd 500 pociągów na dobę – czyli prawie dwukrotnie więcej niż obecnie. Inwestycja PLK podniesie też poziom bezpieczeństwa i skróci podróż najszybszymi składami o kilkanaście minut. Dzięki przebudowie stacji m.in. Łowicz, Kutno, Konin bezpośrednie pociągi z Warszawy do Poznania będą mogły jechać szybciej i poprawi się obsługa ruchu regionalnego.

Oprócz przebudowy 230 km torów, prace obejmą także modernizację stacji Łowicz, Kutno, Koło, Konin, Podstolice i przystanków: Leonów, Mysłaków, Kutno-Azory i Konin Zachód. Zwiększy się komfort podróży i obsługi pasażerów. Powstaną nowe przejścia podziemne i nowoczesne perony wyposażone w wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie oraz w pełni dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się.

W ramach inwestycji PLK wybudują 2 wiadukty drogowe w Łowiczu i Koninie, które zastąpią przejazdy kolejowo – drogowe. Zmodernizowana zostanie także sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem, co pozytywnie wpłynie na zwiększenie efektywności prowadzenia ruchu oraz bezpieczeństwo. Wybudowane zostaną 3 nowe lokalne centra sterowania ruchem w Łowiczu, Kutnie i Koninie.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony