Partnerzy serwisu:

Wiosną ruszą zasadnicze roboty na S7 koło Skarżyska Kamiennej

Elżbieta Pałys 19.02.2018

Wiosną ruszą zasadnicze roboty na S7 koło Skarżyska Kamiennej
fot. GDDKiA
Wykonawca drogi ekspresowej S7 od granicy województwa świętokrzyskiego do Skarżyska – Kamiennej kończy prac związane z wycinką drzew. Prowadzone są obecnie te prace, na które pozwalają warunki pogodowe. Wiosną ruszą zasadnicze roboty.
Jak przypomina kielecka GDDKiA, prace przy budowie ponad 7-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej prowadzone są od jesieni ub. roku. – Wykonawca inwestycji wyznaczył teren pod inwestycję, sprawdził pod kątem saperskim, dokonał inwentaryzacji i założonych w decyzji środowiskowej wygrodzeń – informuje w komunikacie prasowym inwestor.

Z części terenu zdjęta została warstwa humusu, rozpoczęła się też budowa dróg technologicznych i prace przygotowawcze do zasadniczych robót ziemnych np. przy wzmocnieniach podłoża nasypu. Wykonano już zaplecze budowy.
Teraz wykonawca przygotowuje się do zasadniczych robót – te mają ruszyć w okresie wiosennym.

Ponad 7-kilometrowy odcinek jest ostatnim, który trzeba wykonać, by domknąć budowę S7 na terenie województwa świętokrzyskiego. Połączy on wybudowany w 2017 roku fragment drogi od Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego z istniejącym węzłem drogowo-kolejowym w Skarżysku-Kamiennej.

Droga na tym odcinku będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwa na trzeci pas w pasie dzielącym. Powstanie w nowym śladzie, po zachodniej stronie od istniejącej drogi krajowej nr 7.

Odcinek granica województwa – Skarżysko Kamienna wykonuje Budimex. Kontrakt jest wart 258,9 mln zł. W ramach kontraktu powstaną dwa węzły drogowe: Skarżysko Kamienna Północ oraz Skarżysko Kamienna Zachód. Wybudowane zostaną także 2 mosty, 6 wiaduktów drogowych (5 w ciągu S7 i 1 nad S7) oraz przejścia dla zwierząt: 2 dla zwierząt średnich, 5 dla zwierząt małych.

Budowa ma się zakończyć z maju 2020 roku.

Ostatni świętokrzyski odcinek drogi ekspresowej S7 przez długi czas nie mógł być budowany ze względu na sprawy środowiskowe. Inwestycja spotkała się z protestami ze strony ekologów, którzy oprotestowali najpierw decyzję środowiskową, potem zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.

Decyzja pozwalająca na budowę uprawomocniła się dopiero w grudniu 2016 roku, po wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego. Kontrakt z wykonawcą GDDKiA zawarła w październiku 2017 r.



PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony