Wiosną ruszy montaż nowego wiaduktu w Bydgoszczy

fot. ZDMiKP Bydgoszcz
Po utrudnieniach związanych z koniecznymi przerwami na pilne transporty węgla, trwają prace na budowie nowego wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej w Bydgoszczy. Wiosną będzie już montowany nowy wiadukt.
Elementy nowego obiektu są obecnie montowane w wytwórni konstrukcji stalowych Kielcach. Już niebawem zostaną przywiezione na budowę.
Obecnie, jak poinformował inwestor, wykonawca zdemontował belki poza linią PKP i rozpoczął budowę przyczółków. Rozebrano całość starego wiaduktu, łącznie ze wszystkimi podporami. Trwają także prace przy budowie przyczółków – zakończono doprężanie pali i oczepów w nasypach. Kontynuowane są roboty ziemne.
Pierwsze elementy wiaduktu z kieleckiej wytwórni mają dotrzeć na budowę w lutym. Wkrótce na budowie mają się pojawić także szalunki nowych podpór i ich zbrojenie, a następnie rozpoczną się prace betoniarskie.
Również w lutym rozpocznie się w Bydgoszczy scalanie konstrukcji stalowej przęseł wiaduktu w celu jej montażu na podporach.
Budowa wiaduktu ruszyła latem ub.r. Najpierw trzeba było rozebrać stary wiadukt, ale do tego konieczne z kolei było zamknięcie ruchu kolejowego. Terminy zamknięć zostały uzgodnione z zarządcą infrastruktury kolejowej. Po rozpoczęciu prac okazało się jednak, że harmonogram zamknięć nie może być realizowany w uzgodnionym zakresie z uwagi na priorytetowy transport węgla – PKP PLK odmówiła więc zgody na zamknięcia (wyłączenia prądu pod obiektem), a parce rozbiórkowe były wielokrotnie wstrzymywane.
– W związku z tym faktem, do określonego w aneksie do umowy terminu pośredniego, rozebrano pod koniec roku przęsła wiaduktu (oraz przyczółek południowy, choć aneksowana umowa tego nie wymagała), zakupiono stal konstrukcyjną, wytworzono zasadniczą konstrukcję stalową wiaduktu – poinformował inwestor Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
W ciągu ul. Armii Krajowej w Bydgoszczy są dwa wiadukty – każdy dla jednej jezdni – wybudowane w 1984 roku. Przenosza one ruch nad torami dwóch linii kolejowych. Po latach użytkowania obiekty były w złym stanie technicznym. W latach 2019-2020 przebudowano wiadukt wschodni. Teraz trwa przebudowa drugiego obiektu.
Nowy obiekt ma wyglądać podobnie jak sąsiedni – będą łuki nośne z rur stalowych oraz podwieszone do nich przęsło stalowe. Będzie dostosowany do ruchu pieszych i rowerzystów.
Inwestycja kosztuje 29 mln zł. Wykonawcą jest Mostostal Kielce.
Obecnie, jak poinformował inwestor, wykonawca zdemontował belki poza linią PKP i rozpoczął budowę przyczółków. Rozebrano całość starego wiaduktu, łącznie ze wszystkimi podporami. Trwają także prace przy budowie przyczółków – zakończono doprężanie pali i oczepów w nasypach. Kontynuowane są roboty ziemne.
Pierwsze elementy wiaduktu z kieleckiej wytwórni mają dotrzeć na budowę w lutym. Wkrótce na budowie mają się pojawić także szalunki nowych podpór i ich zbrojenie, a następnie rozpoczną się prace betoniarskie.
Również w lutym rozpocznie się w Bydgoszczy scalanie konstrukcji stalowej przęseł wiaduktu w celu jej montażu na podporach.
Budowa wiaduktu ruszyła latem ub.r. Najpierw trzeba było rozebrać stary wiadukt, ale do tego konieczne z kolei było zamknięcie ruchu kolejowego. Terminy zamknięć zostały uzgodnione z zarządcą infrastruktury kolejowej. Po rozpoczęciu prac okazało się jednak, że harmonogram zamknięć nie może być realizowany w uzgodnionym zakresie z uwagi na priorytetowy transport węgla – PKP PLK odmówiła więc zgody na zamknięcia (wyłączenia prądu pod obiektem), a parce rozbiórkowe były wielokrotnie wstrzymywane.
– W związku z tym faktem, do określonego w aneksie do umowy terminu pośredniego, rozebrano pod koniec roku przęsła wiaduktu (oraz przyczółek południowy, choć aneksowana umowa tego nie wymagała), zakupiono stal konstrukcyjną, wytworzono zasadniczą konstrukcję stalową wiaduktu – poinformował inwestor Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
W ciągu ul. Armii Krajowej w Bydgoszczy są dwa wiadukty – każdy dla jednej jezdni – wybudowane w 1984 roku. Przenosza one ruch nad torami dwóch linii kolejowych. Po latach użytkowania obiekty były w złym stanie technicznym. W latach 2019-2020 przebudowano wiadukt wschodni. Teraz trwa przebudowa drugiego obiektu.
Nowy obiekt ma wyglądać podobnie jak sąsiedni – będą łuki nośne z rur stalowych oraz podwieszone do nich przęsło stalowe. Będzie dostosowany do ruchu pieszych i rowerzystów.
Inwestycja kosztuje 29 mln zł. Wykonawcą jest Mostostal Kielce.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |