Wkrótce umowa na S19 ze Strabagiem. Poprawi się dojazd do lotniska

fot. GDDKiA Rzeszów
Po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania umowy GDDKiA będzie mogła podpisać umowę na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 Sokołów Małopolski – Jasionka. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych zakończył kontrole uprzednią. Wykonawcą ma być Strabag.
GDDKiA zapowiada, że kontrakt zostanie zawarty w listopadzie.
Dzięki tej inwestycji dojazd m.in. do lotniska w podrzeszowskiej Jasionce będzie się odbywał dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu, a droga będzie wyposażona dodatkowo w pasy awaryjne i pobocza. To będzie spora zmiana w stosunku do stanu obecnego, gdzie do dyspozycji kierowców jest droga jednojezdniowa o przekroju 2+1.
Druga jezdnia zostanie dobudowana w bezpośrednim sąsiedztwie już istniejącej, pierwszej jezdni drogi ekspresowej. W sumie do rozbudowy jest odcinek o długości ok. 13,8 km.
Wykonawca będzie musiał dostosować do dwujezdniowego przekroju obiekty inżynierskie, przebuduje także urządzenia bezpieczeństwa ruchu i urządzenia ochrony środowiska (m.in. 4 przejścia dla zwierząt średnich, 4 przejścia dla zwierząt małych, 8 przejść dla płazów, 3 km ekranów akustycznych).
Wykonana zostanie m.in. estakada o długości 157,5 m w miejscowości Nienadówka (będzie poprowadzona w sąsiedztwie zabytkowego kościoła, z czym będą się wiązały specjalne wymagania dotyczące wykonania; na wysokości zabytku powstanie przezroczysty ekran), poza tym dwa wiadukty (w tym jeden z funkcją przejścia dla zwierząt średnich). Zaplanowano zieleń dogęszczającą i budowę ekranów przeciwolśnieniowych.
Rozbudowany zostanie istniejący MOP Stobierna (kierunek Lublin) – w przyszłości będzie tu mogła powstać stacja paliw i obiekty gastronomiczno-handlowe. Bez zmian pozostaną węzły Sokołów Małopolski Północ i Jasionka, które były budowane od razu z myślą o docelowym przekroju.
Dzięki tej inwestycji dojazd m.in. do lotniska w podrzeszowskiej Jasionce będzie się odbywał dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu, a droga będzie wyposażona dodatkowo w pasy awaryjne i pobocza. To będzie spora zmiana w stosunku do stanu obecnego, gdzie do dyspozycji kierowców jest droga jednojezdniowa o przekroju 2+1.
Druga jezdnia zostanie dobudowana w bezpośrednim sąsiedztwie już istniejącej, pierwszej jezdni drogi ekspresowej. W sumie do rozbudowy jest odcinek o długości ok. 13,8 km.
Wykonawca będzie musiał dostosować do dwujezdniowego przekroju obiekty inżynierskie, przebuduje także urządzenia bezpieczeństwa ruchu i urządzenia ochrony środowiska (m.in. 4 przejścia dla zwierząt średnich, 4 przejścia dla zwierząt małych, 8 przejść dla płazów, 3 km ekranów akustycznych).
Wykonana zostanie m.in. estakada o długości 157,5 m w miejscowości Nienadówka (będzie poprowadzona w sąsiedztwie zabytkowego kościoła, z czym będą się wiązały specjalne wymagania dotyczące wykonania; na wysokości zabytku powstanie przezroczysty ekran), poza tym dwa wiadukty (w tym jeden z funkcją przejścia dla zwierząt średnich). Zaplanowano zieleń dogęszczającą i budowę ekranów przeciwolśnieniowych.
Rozbudowany zostanie istniejący MOP Stobierna (kierunek Lublin) – w przyszłości będzie tu mogła powstać stacja paliw i obiekty gastronomiczno-handlowe. Bez zmian pozostaną węzły Sokołów Małopolski Północ i Jasionka, które były budowane od razu z myślą o docelowym przekroju.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |