Partnerzy serwisu:

Wkrótce wyrok sądu w sprawie decyzji środowiskowej dla OMT

inf. pras./ep 22.02.2018

Wkrótce wyrok sądu w sprawie decyzji środowiskowej dla OMT
fot. Gastonmag, sxc.hu
Najważniejsza droga ekspresowa na Pomorzu – S6 – łącząca Świnoujście, Szczecin, Słupsk, Gdańsk i Gdynię, ma zostać rozbudowana. Przedmiotem planowanych prac jest odcinek Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT) o długości około 30 km, biegnący od południowej obwodnicy Gdańska do Trasy Kaszubskiej. Obecnie inwestycja jest zawieszona ze względu na zaskarżenie inwestycji środowiskowej. W przyszłym tygodniu poznamy wyrok sądu.
Zamawiającym dla Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta tej inwestycji jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Gdańsku, a za projekt odpowiada firma Multiconsult Polska.

Co w planach

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie realizowana z podziałem na dwa etapy: od węzła Chwaszczyno (bez węzła) do węzła Żukowo (bez węzła) oraz od węzła Żukowo (z węzłem) do węzła Gdańsk Południe (z węzłem).

W ramach inwestycji planuje się budowę dwóch jezdni drogi ekspresowej, obwodnicy Żukowa oraz czterech węzłów ekspresowych (Miszewo, Żukowo, Lublewo, Gdańsk Południe). Przebudowane zostaną również odcinki istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową, a także urządzenia i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej i naziemnej.

Ponadto projekt zakłada budowę dróg serwisowych obsługujących tereny przyległe do planowanej trasy, obiektów inżynierskich w ciągu drogi, a także budowę systemu odwodnienia i urządzeń ochrony środowiska.

Podstawowymi celami inwestycji są: usprawnienie dojazdu, wyjazdu i przejazdu tranzytowego w obrębie aglomeracji Trójmiejskiej, stworzenie wygodnego i bezpiecznego ciągu komunikacyjnego, ułatwienie ruchu turystycznego oraz poprawa przepustowości drogi, a w konsekwencji rozwój regionu.

Co dalej?

Przetarg na inwestycję w systemie „zaprojektuj i zbuduj” ogłoszono w 2016 roku, jednak został on zawieszony ze względu na zaskarżenie decyzji środowiskowej.

– Zaskarżona została decyzja środowiskowa przygotowana na etapie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Obecnie trwa postępowanie przed sądami administracyjnymi. Od ich decyzji w dużej mierze zależy to, kiedy będą mogli zostać wyłonieni projektant i wykonawca inwestycji oraz kiedy nastąpi rozpoczęcie prac przy realizacji OMT – dodaje Tomasz Nowakowski, kierownik projektu Multiconsult Polska.

Sprawa była rozpatrywana przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, który unieważnił decyzję środowiskowa dla tej trasy. Na skutek odwołania zajmował się nią Naczelny Sąd Administracyjny, który skierował sprawę do ponownego rozpatrzenia w WSA. Sąd wojewódzki ponownie rozpatrywał sprawę 13 lutego br. Ogłoszenie wyroku ma nastąpić 27 lutego. Wówczas powinniśmy się dowiedzieć czy wydana decyzja środowiskowa jest ważna czy cala procedura będzie musiała ruszyć od nowa.











PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony