Partnerzy serwisu:

Wniosek o ZRID dla obwodnicy Oświęcimia złożony

Elżbieta Pałys 12.05.2021

Wniosek o ZRID dla obwodnicy Oświęcimia złożony
Fot. Google Maps
Zakończyło się projektowanie obwodnicy Oświęcimia w ciągu drogi krajowej nr 44. Wykonawca – firma Budimex – złożył już do wojewody wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.
Wniosek, który oficjalnie zakończył projektowanie drogi wpłynął do Urzędu Wojewódzkiego 10 maja, tj. dokładnie 10 miesięcy od podpisania umowy na projekt i budowę.

Obwodnica Oświęcimia powstanie w ciągu drogi krajowej nr 44. Będzie drogą dwujezdniową klasy GP o długości 9 km poprowadzoną w nowym śladzie. W ramach zadania wybudowane zostaną mosty na Wiśle, Sole i Młynówce oraz wiadukt kolejowy.

Z jej realizacją wiążą się szczególne wyzwania związane z bliskim sąsiedztwem inwestycji z Miejscem Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau.

Trasa ma połączyć drogę ekspresową S1 z istniejącą DK-44. Tym samym jest komplementarna w stosunku do inwestycji polegającej na budowie drogi ekspresowej S1 na odcinku Mysłowice – Bielsko-Biała w podziale na trzy odcinki. Odcinek od Oświęcimia do Dankowic realizuje konsorcjum Porr i Mota Engil a fragment Dankowice – Suchy Potok Mirbud z Kobylarnią.

Dla odcinka Mysłowice – Oświęcim, ze względu na przedłużającą się procedurę przetarg został unieważniony (od niekorzystnego dla siebie rozstrzygnięcia odwoływała się firma z Chin). Ostatecznie GDDKiA postanowiła podzielić go na dwie mniejsze części. Krótsza część od Oświęcimia do Bierunia GDDKiA postanowiła zlecić z wolnej ręki wykonawcy sąsiedniego odcinka (od Oświęcimia do Dankowic). Celem ma być skoordynowanie czasowe tych dwóch inwestycji. Pozostała część – od Bierunia do Mysłowic – ma być przedmiotem oddzielnego kontraktu.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Budimex
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony