Partnerzy serwisu:

Wniosek o ZRID dla S3 Bolków − Kamienna Góra

Redakcja/inf. pras. 04.11.2019

arrow
arrow
Wniosek o ZRID dla S3 Bolków − Kamienna Góra
for. GDDKiA
Wniosek o ZRID dla S3 Bolków − Kamienna Góra
Wniosek o ZRID dla S3 Bolków − Kamienna Góra
31 października 2019 r. do Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu złożony został wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy drogi ekspresowej S3 na odcinku od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra Północ (bez węzła). Po otrzymaniu decyzji ZRID wykonawca będzie mógł przystąpić do robót budowlanych. Uzyskanie decyzji zakładane jest zgodnie z przepisami administracyjnymi w I połowie 2020 r.
Wojewoda dolnośląski przeprowadzi postępowanie w oparciu o ustawę o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. Po weryfikacji złożonego wniosku wraz z załączonymi dokumentami, strony postępowania zostaną zawiadomione o jego wszczęciu oraz możliwości zapoznania się z aktami sprawy. W ramach procedur zostanie również przeprowadzona ponowna ocena oddziaływania na środowisko, zgodnie z wydaną 18 marca 2010 r. decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach.

16 km nowoczesnej ekspresówki

Odcinek S3 od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem), o długości ok. 16,1 km, realizowany jest w systemie projektuj i buduj przez konsorcjum firm Porr S.A. (lider) i Porr Bau GmbH (partner) na podstawie umowy zawartej 17 października 2019 r. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji ok. 16 km drogi ekspresowej S3 o przekroju 2 x 2 x 3,5 m.

Ponadto przedmiot zamówienia poza przebudową istniejącego układu drogowego, sieci i infrastruktury towarzyszącej obejmuje wykonanie dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych Jaczków I (z docelową rozbudową do rodzaju II), po obu stronach drogi, do tego 13 mostów oraz wiaduktów (nad i w ciągu drogi S3) o łącznej długości 2,2 km, a także 18 przejść ekologicznych (o funkcji dla zwierząt i hydrologicznych).

Dwa tunele, dwa duże wyzwania

Niewątpliwe newralgicznym elementem przedmiotowej inwestycji jest zaprojektowanie i wybudowanie dwóch tuneli drogowych dwukomorowych TS-26 oraz TS-32. Tunel TS-26 będzie miał około 2300 m długości. Nawy główne tunelu, ze względu na duży przekrój poprzeczny, będą wykonywane metodą górniczą NATM, tj. Nową Austriacka Metoda Tunelowania. Będzie to najdłuższy tunel drogowy w Polsce drążony w skale, wykonywany tą metodą. Realizacja tuneli drogowych pozwoli na przeprowadzenie drogi ekspresowej S3 przez przeszkodę, którą stanowi masyw Gór Kaczawskich i Wałbrzyskich, pomiędzy obrębami miejscowości Sady Górne i Nowe Bogaczowice.

Zakończenie realizacji tego odcinka przewidziane jest na II połowę 2023 r.

S3 do granicy państwa

Obecnie w fazie prac przygotowawczych jest również odcinek od węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem) do granicy państwa, o długości ok. 15,3 km, zapewniający kontynuację drogi S3. Kolejnym etapem będzie złożenie wniosku o decyzję ZRID dla tego odcinka.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony