Partnerzy serwisu:

Wrocław. Drugie podejście do mostów Chrobrego

Elżbieta Pałys 11.07.2019

Wrocław. Drugie podejście do mostów Chrobrego
Fot. Google Maps
Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na budowę mostów B. Chrobrego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455 we Wrocławiu. To nowe postępowanie, ogłoszone po unieważnieniu tego, w którym oferty przekroczyły zaplanowany budżet.
Chodzi o opracowanie dokumentacji (projekt wykonawczy oraz STWIOR) oraz uzyskanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej, a następnie wybudowanie mostów.

Od razu z myślą o tramwajach

Obiekty mają powstać w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455. Miasto chce, by docelowo służyły one komunikacji zbiorowej, w tym tramwajowej, dlatego też w ramach inwestycji planowana jest budowa torów tramwajowych. To, jak uzasadniano, w przyszłości pozwoli sprawniej rozbudować połączenia tramwajowe.

Mosty – dwa niezależne obiekty: tzw. Most Południowy (nad Kanałem Przeciwpowodziowym) i Most Północny (nad Kanałem Żeglugowym) – będą miały różną długość. Południowy ma mieć 153,51 m i będzie obiektem jednoprzęsłowym o konstrukcji stalowej, łukowej z płytowym ustrojem nośnym i żelbetowymi przyczółkami.

Most Północny ma mieć 75,3 m o będzie obiektem wieloprzęsłowym, ciągłym o konstrukcji stalowej, łukowej z płytowym ustrojem nośnym oraz żelbetowymi przyczółkami i filarami.

Obiekty trzeba powiązać z ulicami w sąsiedztwie. Należy też wybudować lub przebudować sieci: gazową, wodociągową, kanalizację deszczową i elektroenergetyczną wraz z oświetleniem.

24 miesiące na realizację

Oferty w przetargu będą przyjmowane do 20 sierpnia. Najkorzystniejsza zostanie wybrana na podstawie kryteriów: doświadczenie kierownika budowy wyznaczonego do realizacji zamówienia – 20 pkt, doświadczenie kierownika robót drogowych wyznaczonego do realizacji zamówienia – 10 pkt, długość gwarancji – 10 pkt, cena – 60 pkt.

Zamawiający oczekuje, że wszystkie roboty zostaną zrealizowane w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy, przy czym zezwolenie na realizację inwestycji drogowej ma być uzyskane w ciągu 10 miesięcy.

W pierwszym przetargu na to zadanie wpłynęła tylko jedna oferta. Konsorcjum firm Himmel i Papesch Opole i Mostostal Kielce zaproponowało realizację zadania za 87,605 mln zł przy budżecie zamawiającego wartym 65 mln zł. Postępowanie zostało unieważnione.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony