Wrocław. Wybrano wykonawcę nowych mostów Chrobrego

fot. Wrocławskie Inwestycje
W przetargu na oczekiwaną przebudowę mostów wpłynęło 8 ofert. Jako najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez Trakcję PRKiI w wysokości 69,7 mln zł, mimo że przekroczyła ona zakładany budżet, czyli 65 mln zł.
Była to trzecia próba znalezienia wykonawcy nowych mostów Bolesława Chrobrego w ciągu drogi wojewódzkiej 455 we Wrocławiu. Trakcja PRKiI złożyła najkorzystniejszą ofertę spośród 8 i miasto zdecydowało się zwiększyć budżet do zaproponowanej przez firmę kwoty, tj. 69,7 mln zł. Najdroższą ofertę złożyło przedsiębiorstwo Banimex (96,2 mln zł).
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie dokumentacji (projekt wykonawczy oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót), a następnie wybudowanie nowych przepraw. Chodzi o dwa obiekty, roboczo nazywane mostami północnym i południowym.
Most południowy nad Kanałem Przeciwpowodziowym ma mieć 153,51 m długości i być obiektem jednoprzęsłowym o konstrukcji stalowej, łukowej z płytowym ustrojem nośnym. Przyczółki mostu będą żelbetowe.
Most północny nad Kanałem Żeglugowym o długości 75,3 m będzie obiektem wieloprzęsłowym, ciągłym o konstrukcji stalowej, łukowej z płytowym ustrojem nośnym oraz żelbetowymi przyczółkami i filarami. Nowe mosty powstaną obok istniejących starych przepraw i połączą Sępolno ze Swojczycami.
Nowe mosty powstaną obok istniejących, po których w czasie budowy będzie odbywał się ruch. Istniejące mosty Chrobrego powstały w latach 1916-1917, później zniszczone podczas II wojny światowej i odbudowane w 1948 roku.
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie dokumentacji (projekt wykonawczy oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót), a następnie wybudowanie nowych przepraw. Chodzi o dwa obiekty, roboczo nazywane mostami północnym i południowym.

Fot. Wrocławskie Inwestycje
Most południowy nad Kanałem Przeciwpowodziowym ma mieć 153,51 m długości i być obiektem jednoprzęsłowym o konstrukcji stalowej, łukowej z płytowym ustrojem nośnym. Przyczółki mostu będą żelbetowe.
Most północny nad Kanałem Żeglugowym o długości 75,3 m będzie obiektem wieloprzęsłowym, ciągłym o konstrukcji stalowej, łukowej z płytowym ustrojem nośnym oraz żelbetowymi przyczółkami i filarami. Nowe mosty powstaną obok istniejących starych przepraw i połączą Sępolno ze Swojczycami.
Nowe mosty powstaną obok istniejących, po których w czasie budowy będzie odbywał się ruch. Istniejące mosty Chrobrego powstały w latach 1916-1917, później zniszczone podczas II wojny światowej i odbudowane w 1948 roku.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |