Wschodnia Obwodnica Krakowa z nawierzchnią ze zużytych opon

fot. MIB
29 czerwca br. oddana do użytku została Wschodnia Obwodnica Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S7. Tzw. „trasa nowohucka”, wyróżnia się pośród wszystkich dróg tego typu w Polsce. Jak podaje portal „biznes.interia.pl” jest tak z powodu, że do produkcji drogi wykorzystano 25 tys. zużytych opon, które posłużyły do wykonania górnej nawierzchni 4,5 km odcinka.
Innowacyjna metoda
– Poprzez dodanie gumy do asfaltu zyskano lepszą elastyczność, odporność na spękania - mówi Igor Ruttmar, prezes TPA Instytut Badań Technicznych.
Jak podaje „biznes.interia.pl” – technologia nadaje nawierzchni bardzo ciekawe właściwości. Dodawanie gumy do asfaltu znacząco wydłuża życie takiej drogi i obniża koszty remontów oraz utrzymania. Bez zmiany kosztów dla inwestora, technologia i innowacyjny układ warstw pozwalają stworzyć drogę, która może wytrzymać nawet 45 lat.
Ważna trasa
Nowa droga zawiera m.in. dwa mosty. Są to obecnie najdłuższe przeprawy przez Wisłę w Małopolsce. Mają one długości 706 m i 695,5 m. Konstrukcja została zaprojektowana tak aby mogły pod nią przepływać jednostki pływające nie wyższe niż 12,8 m. Jej wysokość to 66 m.
Całą trasa przebiega przez wschodnią część miasta Krakowa i łączy dzielnice Bieżanów i Nowa Huta. Droga ekspresowa będzie docelowo łączyła także autostradę A4 z drogą DK-79 oraz umożliwi w perspektywie kontynuację budowy drogi ekspresowej S7 w północnej części Województwa Małopolskiego od Krakowa do południowej granicy Województwa Świętokrzyskiego.
– Poprzez dodanie gumy do asfaltu zyskano lepszą elastyczność, odporność na spękania - mówi Igor Ruttmar, prezes TPA Instytut Badań Technicznych.
Jak podaje „biznes.interia.pl” – technologia nadaje nawierzchni bardzo ciekawe właściwości. Dodawanie gumy do asfaltu znacząco wydłuża życie takiej drogi i obniża koszty remontów oraz utrzymania. Bez zmiany kosztów dla inwestora, technologia i innowacyjny układ warstw pozwalają stworzyć drogę, która może wytrzymać nawet 45 lat.
Ważna trasa
Nowa droga zawiera m.in. dwa mosty. Są to obecnie najdłuższe przeprawy przez Wisłę w Małopolsce. Mają one długości 706 m i 695,5 m. Konstrukcja została zaprojektowana tak aby mogły pod nią przepływać jednostki pływające nie wyższe niż 12,8 m. Jej wysokość to 66 m.
Całą trasa przebiega przez wschodnią część miasta Krakowa i łączy dzielnice Bieżanów i Nowa Huta. Droga ekspresowa będzie docelowo łączyła także autostradę A4 z drogą DK-79 oraz umożliwi w perspektywie kontynuację budowy drogi ekspresowej S7 w północnej części Województwa Małopolskiego od Krakowa do południowej granicy Województwa Świętokrzyskiego.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |