Wschodnia Obwodnica Wrocławia. Ruszyła budowa południowego odcinka

fot. UMWD
Ruszyła budowa południowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. W symbolicznym wbiciu łopaty wziął udział m.in. Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego.
Liczący 2,5 kilometra długości fragment poprowadzi od ul. Grota-Roweckiego we Wrocławiu do drogi wojewódzkiej nr 395 (rondo Żerniki Wrocławskie) i granicy Wrocławia (ul. Buforowa). Wczoraj (poniedziałek, 4 października) symbolicznie została wbita pierwsza łopata. – W wydarzeniu uczestniczyli m.in. przedstawiciele Zarządu Województwa Dolnośląskiego: Cezary Przybylski, marszałek województwa; Marcin Krzyżanowski, wicemarszałek; Tymoteusz Myrda, członek zarządu; radni wojewódzcy, reprezentanci lokalnych samorządów, a także pracownicy wykonawcy – poinformowała na Facebooku Dolnośląska Służba Dróg i Kolei, która zlecała wykonanie prac.
Oprócz nowej drogi powstaną także chodniki, ścieżki rowerowe, ekrany akustyczne i pasy zieleni. Nowy odcinek będzie przedłużeniem istniejącej już 13-kilometrowej drogi okalającej aglomerację wrocławską od południowo-wschodniej strony. Roboty w formule „zaprojektuj i wybuduj” wykonuje warszawski Budimex. Zasadnicze prace powinny się zakończyć za 14 miesięcy.
Przypomnijmy, że pierwotnie droga od ul. Karkonoskiej do ronda w Żernikach miała być budowana jako jeden fragment. – Pojawiły się jednak problemy. Przedłużały się procedury, trwały też protesty mieszkańców miejscowości Wysoka. Z tego powodu zadanie podzielono na dwa krótsze fragmenty: pierwszy między ul. Grota-Roweckiego z rondem w Żernikach i DW-395 oraz ul. Buforową, a drugi od ul. Karkonoskiej do Buforowej – pisaliśmy w 2019 roku.
Jak czytamy na portalu investmap.pl Wschodnia Obwodnica Wrocławia docelowo połączy al. Karkonoską w okolicy autostradowego węzła Bielany z drogą krajową 98 w Długołęce. – Droga, mająca status drogi wojewódzkiej ma na celu poprawę komunikacji pobliskich miejscowości powiatu wrocławskiego oraz zmniejszenie ruchu samochodów we Wrocławiu. Całkowita długość obwodnicy wyniesie 30 km, wraz z mostami na Odrze i Oławie – czytamy.
Oprócz nowej drogi powstaną także chodniki, ścieżki rowerowe, ekrany akustyczne i pasy zieleni. Nowy odcinek będzie przedłużeniem istniejącej już 13-kilometrowej drogi okalającej aglomerację wrocławską od południowo-wschodniej strony. Roboty w formule „zaprojektuj i wybuduj” wykonuje warszawski Budimex. Zasadnicze prace powinny się zakończyć za 14 miesięcy.
Przypomnijmy, że pierwotnie droga od ul. Karkonoskiej do ronda w Żernikach miała być budowana jako jeden fragment. – Pojawiły się jednak problemy. Przedłużały się procedury, trwały też protesty mieszkańców miejscowości Wysoka. Z tego powodu zadanie podzielono na dwa krótsze fragmenty: pierwszy między ul. Grota-Roweckiego z rondem w Żernikach i DW-395 oraz ul. Buforową, a drugi od ul. Karkonoskiej do Buforowej – pisaliśmy w 2019 roku.
Jak czytamy na portalu investmap.pl Wschodnia Obwodnica Wrocławia docelowo połączy al. Karkonoską w okolicy autostradowego węzła Bielany z drogą krajową 98 w Długołęce. – Droga, mająca status drogi wojewódzkiej ma na celu poprawę komunikacji pobliskich miejscowości powiatu wrocławskiego oraz zmniejszenie ruchu samochodów we Wrocławiu. Całkowita długość obwodnicy wyniesie 30 km, wraz z mostami na Odrze i Oławie – czytamy.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |