Wybór wykonawcy na kontynuację S7 bez zmian

fot. GDDKiA
Po rozprawie w Krajowej Izbie Odwoławczej nie zmieniło się rozstrzygnięcie przetargu na kontynuację budowy drogi ekspresowej S7 pomiędzy węzłami Widoma i Kraków. Odcinek po dawnym Salini (obecnie Webuild) ma realizować konsorcjum Gulermak i Mosty Łódź.
Wybrane przez GDDKiA konsorcjum wyceniło prace na 1,545 mld zł. Od rozstrzygnięcia odwołał się następny pod względem ceny wykonawca – tj. konsorcjum Mirbudu i Kobylarni (1,666 mld zł). KIO oddaliło odwołanie.
Rozstrzygnięcie w KIO przybliża do podpisania umowy z wykonawcą.
Wybrany wykonawca dokończy zadanie, które pierwotnie miała wykonać firma Webuild (dawniej Salini). Umowa z włoskim wykonawcą został zerwana w grudniu 2020 roku. Jak wskazywał inwestor, firma, mimo otrzymania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej w lipcu ub.r., nie podjęła prac, poza robotami przygotowawczymi i nie reagowała na wezwania do poprawy.
Droga ekspresowa S7 na tym odcinku ma mieć 18,3 km długości. W ciągu trasy zaplanowano cztery węzły drogowe: Łuczyce, Raciborowice, Mistrzejowice, Grębałów, a także m.in. obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową.
Węzeł Widoma powstaje już w ramach budowy S7 Widoma – Szczepanowice. W zakresie prac na tym odcinku nie ma też węzła Nowa Huta, który powstał już w ramach budowy odcinka S7 od węzła Kraków Przewóz do węzła Kraków Nowa Huta.
Rozstrzygnięcie w KIO przybliża do podpisania umowy z wykonawcą.
Wybrany wykonawca dokończy zadanie, które pierwotnie miała wykonać firma Webuild (dawniej Salini). Umowa z włoskim wykonawcą został zerwana w grudniu 2020 roku. Jak wskazywał inwestor, firma, mimo otrzymania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej w lipcu ub.r., nie podjęła prac, poza robotami przygotowawczymi i nie reagowała na wezwania do poprawy.
Droga ekspresowa S7 na tym odcinku ma mieć 18,3 km długości. W ciągu trasy zaplanowano cztery węzły drogowe: Łuczyce, Raciborowice, Mistrzejowice, Grębałów, a także m.in. obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową.
Węzeł Widoma powstaje już w ramach budowy S7 Widoma – Szczepanowice. W zakresie prac na tym odcinku nie ma też węzła Nowa Huta, który powstał już w ramach budowy odcinka S7 od węzła Kraków Przewóz do węzła Kraków Nowa Huta.
Komentarze:
Polskie drogi w budowie

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |