Wybrano wykonawcę budowy drogi ekspresowej S19 Babica – Jawornik

fot. GDDKiA
Oferta firmy Intercor została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę fragmentu drogi ekspresowej S19 na odcinku Babica – Jawornik. Przy braku odwołań od dokonanego wyboru oraz po otrzymaniu pozytywnej opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umowy.
W przetargu złożono osiem ofert. Najkorzystniejszą złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, które zaoferowało zrealizowanie tego odcinka Via Carpatia za kwotę 1,253 mld zł.
Zakres prac
W ramach tej inwestycji zostanie wybudowana droga z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, dodatkowo z pasem awaryjnym. Powstanie również zostanie węzeł komunikacyjny zlokalizowany w rejonie miejscowości Strzyżów i Czudec, na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1931R. Pojawi się także Miejsce Obsługi Podróżnych Jawornik (w kierunku Rzeszowa). Projekt zakłada też budowę obiektów inżynierskich.
Będzie to siedem estakad na bardzo wysokich podporach, w tym największa o długości ok. 1,15 km i filarach o wysokości ok. 100 m, sześć wiaduktów oraz trzy przejścia dla zwierząt (dwa dla zwierząt średnich, jedno dla zwierząt dużych).
Powstanie także tymczasowy łącznik z DK-19 w miejscowości Jawornik, który jest wynikiem etapowania budowy S19 między Babicą a Domaradzem i podziałem na dwa odcinki realizacyjne: Babica – Jawornik (z tymczasowym łącznikiem S19 z DK-19) oraz Jawornik – Domaradz. Jednak docelowo droga ekspresowa S19 nie będzie się łączyła z drogą krajową nr 19.
Ten odcinek drogi ekspresowej S19 ma dość skomplikowane podłoże geologiczne. Teren ten charakteryzuje się różnorodnym i skomplikowanym ukształtowaniem, przechodząc na przemian przez wzniesienia i doliny, które w przeważającej części są głębokimi jarami z płynącym w ich dnie ciekiem wodnym. Ukształtowanie terenu skutkuje również występowaniem 13 obszarów osuwiskowych i predysponowanych osuwiskowo.
S19 i Via Carpatia
Fragment tej trasy zawiera się w międzynarodowym szlaku Via Carpatia, łączącym Europę Północną i Południową. W Polsce ta droga będzie miała ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Na Podkarpaciu docelowa długość tej trasy to ok. 169 km.
Zakres prac
W ramach tej inwestycji zostanie wybudowana droga z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, dodatkowo z pasem awaryjnym. Powstanie również zostanie węzeł komunikacyjny zlokalizowany w rejonie miejscowości Strzyżów i Czudec, na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1931R. Pojawi się także Miejsce Obsługi Podróżnych Jawornik (w kierunku Rzeszowa). Projekt zakłada też budowę obiektów inżynierskich.
Będzie to siedem estakad na bardzo wysokich podporach, w tym największa o długości ok. 1,15 km i filarach o wysokości ok. 100 m, sześć wiaduktów oraz trzy przejścia dla zwierząt (dwa dla zwierząt średnich, jedno dla zwierząt dużych).
Powstanie także tymczasowy łącznik z DK-19 w miejscowości Jawornik, który jest wynikiem etapowania budowy S19 między Babicą a Domaradzem i podziałem na dwa odcinki realizacyjne: Babica – Jawornik (z tymczasowym łącznikiem S19 z DK-19) oraz Jawornik – Domaradz. Jednak docelowo droga ekspresowa S19 nie będzie się łączyła z drogą krajową nr 19.
Ten odcinek drogi ekspresowej S19 ma dość skomplikowane podłoże geologiczne. Teren ten charakteryzuje się różnorodnym i skomplikowanym ukształtowaniem, przechodząc na przemian przez wzniesienia i doliny, które w przeważającej części są głębokimi jarami z płynącym w ich dnie ciekiem wodnym. Ukształtowanie terenu skutkuje również występowaniem 13 obszarów osuwiskowych i predysponowanych osuwiskowo.
S19 i Via Carpatia
Fragment tej trasy zawiera się w międzynarodowym szlaku Via Carpatia, łączącym Europę Północną i Południową. W Polsce ta droga będzie miała ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Na Podkarpaciu docelowa długość tej trasy to ok. 169 km.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |