Partnerzy serwisu:

Wydłuża się czas realizacji I części przekopu Mierzei Wiślanej

Leonard Dolecki 11.03.2019

Wydłuża się czas realizacji I części przekopu Mierzei Wiślanej
fot. MGMiŻŚ
Urząd Morski w Gdynia wydłużył czas realizacji inwestycji dotyczącej budowy pierwszej części przekopu Mierzei Wiślanej. Pierwotnie okres przeprowadzenia prac miał trwać 36 miesięcy, a teraz zamawiający oczekuje od wykonawcy, że będzie to trwało 40 miesięcy.
Inwestycja odwleka się

Jest to kolejne wydłużenie terminu w tym przetargu. W lutym br. Urząd Morski w Gdyni przełożył datę otwarcia ofert z 7 marca br. na 15 kwietnia br. teraz o 4 miesiące zwiększony został okres realizacji.
Oznacza to, że jeśli umowę na realizację udało podpisać się w połowie roku to infrastruktura będzie gotowa w III kwartale 2022 roku.

Należy tu zaznaczyć, że postępowanie, które ogłoszono na przełomie 2018 i 2019 roku, nie obejmuje całości budowy przekopu Mierzei Wiślanej. Zakres prac obejmuje: budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego oraz sztucznej wyspy zlokalizowanej na Zalewie Wiślanym która stanowić będzie pole refulacyjne.

Omawiane postępowanie jest jednym z trzech, które są planowane w ramach tej inwestycji. Drugi ma być ogłoszony w pierwszej połowie 2019 roku i będzie dotyczył prac na rzece Elbląg polegających na obudowie brzegów oraz robotach czerpalnych. Ostatnie postępowanie na roboty pogłębiarskie na Zalewie Wiślanym wstępnie planowane jest do ogłoszenia za 1,5 – 2 lata.

Według aktualnych informacji Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (MGMiŻŚ) pierwsze barki przez kanał żeglugowy między Zatoką Gdańską i Zalewem Wiślanym mają popłynąć w 2022 roku.

Nieporozumienie z KE

W sprawie budowy przekopu Mierzei Wiślanej nadal trwa wiele rozmów i wiele stron jest przeciwko jej przeprowadzeniu. W ostatnim czasie doszło również do nieporozumienia w tej sprawie na linii MGMiŻŚ – Komisja Europejska (KE).

Resort zakomunikował, że rozmowy z przedstawicielami Unii Europejskiej w sprawie przekopu zakończyły się przyznaniem ze strony KE, że „budowa przekopu jest konieczna”. Później jednak Komisja zdementowała te informacje podając, że „nikt nie potwierdzał konieczności budowy” (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Rządowe przedsięwzięcie

Planowany kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Celem jest umożliwienie wpływania do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m i szerokości 20 m. Koszt specyficznej na naszym rynku inwestycji oszacowano na 880 mln zł. Szacunki te przeprowadzono jednak już jakiś czas temu. Oznacza to, że teraz za wykonanie prac najprawdopodobniej będzie trzeba zapłacić znacznie więcej.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony