Partnerzy serwisu:

Wykonawca koncepcji WOW przez Wesołą wybrany

Leonard Dolecki 22.05.2019

Wykonawca koncepcji WOW przez Wesołą wybrany
Warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na opracowanie koncepcji programowej dla budowy drogi ekspresowej S17 na odcinku Ząbki – węzeł Zakręt. Jest to część Wschodniej Obwodnicy Warszawy (WOW). Zadanie ma wykonać konsorcjum firm z województwa śląskiego. Koszt to niemal 4 mln zł.
Przetarg na realizację zadnia ruszył 1 lutego br. Na jego ogłoszenie pozwoliło wydanie decyzji środowiskowej dla części tej trasy biegnącej przez Wesołą, które, po wielu przełożeniach terminu ogłoszenia, opublikowano na koniec grudnia 2018 roku.

Zestawienie 13 ofert, które otrzymała GDDKiA, poznaliśmy 14 marca br. Ich wartość mieściła się w zakresie cenowym od 3,863 do 8,374 mln zł. Ostatecznie zamawiający wybrał najtańszą z propozycji. Złożyło ją konsorcjum firm Complex Projekt i Firma Projektowa Wanecki.

Przetarg dotyczy odcinka od km ok. 3+600 do km ok. 13+782, czyli od węzła Ząbki do węzła Zakręt. Przebiega on przez dwie warszawskie dzielnice – Wesołą i Rembertów, oraz przez Zielonkę. Jego planowana długość to 10,182 km (planowany przebieg widać na poniższej mapie). Zgodnie z założeniami infrastruktura ma powstać do 2023 roku.
 
Fragment ten, za węzłem Ząbki, ma łączyć się z odcinkiem od węzła Drewnica (na obwodnicy Marek w ciągu S8) do węzła Ząbki, dla którego opracowywanie koncepcji trwa od 24 września 2018 roku i ma potrwać do końca września br. (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj). Z drugiej strony, za węzłem Zakręt, powstaje już krótki odcinek WOW od węzła Zakręt do węzła Lubelska, który buduje firma Warbud (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj). W budowie jest również węzeł Lubelska, który połączy w sobie wschodnią i południową obwodnicę Warszawy.

Te trzy odcinki (Drewnica – Ząbki, Ząbki – Zakręt i Zakręt – Lubelska) mają stanowić całość Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Po wybudowaniu tych fragmentów oraz wcześniejszym ukończeniu budowy powstających części Południowej Obwodnicy Warszawy, stołeczny ring zostanie domknięty.

Problematyczny odcinek

Realizacja trasy w planowanym kształcie spotkała się z dużym sprzeciwem mieszkańców dzielnicy Wesoła. Od dawna znaczna część tamtejszej społeczności protestuje przeciwko budowy WOW w tzw. „wariancie zielonym”. Do wyboru był jeszcze „wariant czerwony”, który chcieli oni przeforsować, ale również on miał swoich przeciwników w tej dzielnicy. Ostatecznie, po wielokrotnym przekładaniu terminu wydania decyzji środowiskowej, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku przychyliła się do budowy infrastruktury w formie wybranej przez inwestora, czyli w „wariancie zielonym”. Oba przebiegi można znaleźć na poniższej mapie, na której są one zaznaczone odpowiednimi kolorami (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).
 
W ostatnim czasie Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie podała nowy termin rozpatrzenia odwołań od decyzji środowiskowej dla tego odcinka WOW. 20 maja br. odbył się kolejny protest mieszkańców Wesołej w tej sprawie (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Obwodnice
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony