Wykonawca przejmie plac budowy obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego

fot. Google Maps
Nie wpłynęły odwołania od decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej dla obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego. Oznacza to, że decyzja jest ostateczna. W listopadzie wykonawca przejmie plac budowy.
Obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego ma powstać w ciągu drogi krajowej nr 9. Umowa na jej realizację została podpisana w lipcu 2020 roku z konsorcjum firm Fabe Polska i SP Sine Midas Stroy. Ma wartość 52,9 mln złotych. Zgodnie z harmonogramem zakończył się okres projektowy. We wrześniu wojewoda świętokrzyski wydał ZRID, który ma już status dokumentu prawomocnego. Inwestor zapowiedział, że niebawem – w tym miesiącu – wykonawcy przekazany zostanie plac budowy.

Wykonawca w sumie ma 36 miesięcy na zrealizowanie inwestycji. Po przejęciu placu budowy rozpocznie się przygotowanie terenu pod zasadnicze roboty budowlane. Na początku będą to wytyczenie i inwentaryzacja terenu, sprawdzenie pod kątem saperskim i archeologicznym, a także przygotowanie zaplecza, wycinka drzew i krzewów. Z uwagi na zbliżający się sezon zimowy, zasadnicze roboty planowane są już w przyszłym roku, choć wykonawca nie wyklucza rozpoczęcia humusowania terenu jeszcze w tym sezonie.
Obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego będzie drogą klasy GP o długości ok. 2,7 km. Zostanie poprowadzona nowym śladem od węzła na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 755 do ulicy Opatowskiej w ciągu istniejącej DK-9 będącej droga wylotową z Ostrowca w kierunku Opatowa i Rzeszowa.
Jak przypomina GDDKiA, w ramach inwestycji planowana jest m.in. korekta części węzła, budowa wiaduktu nad drogą powiatową, budowa dwóch mostów oraz ronda w miejscu włączenia nowego przebiegu DK-9 w istniejącą trasę.
Droga poprawi komunikację oraz bezpieczeństwo w mieście, przez którego centralną część przebiega droga krajowa nr 9. Średnie natężenie ruchu wg GPR 2015 wynosiło w Ostrowcu 23 tys. pojazdów na dobę.

Wykonawca w sumie ma 36 miesięcy na zrealizowanie inwestycji. Po przejęciu placu budowy rozpocznie się przygotowanie terenu pod zasadnicze roboty budowlane. Na początku będą to wytyczenie i inwentaryzacja terenu, sprawdzenie pod kątem saperskim i archeologicznym, a także przygotowanie zaplecza, wycinka drzew i krzewów. Z uwagi na zbliżający się sezon zimowy, zasadnicze roboty planowane są już w przyszłym roku, choć wykonawca nie wyklucza rozpoczęcia humusowania terenu jeszcze w tym sezonie.
Obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego będzie drogą klasy GP o długości ok. 2,7 km. Zostanie poprowadzona nowym śladem od węzła na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 755 do ulicy Opatowskiej w ciągu istniejącej DK-9 będącej droga wylotową z Ostrowca w kierunku Opatowa i Rzeszowa.
Jak przypomina GDDKiA, w ramach inwestycji planowana jest m.in. korekta części węzła, budowa wiaduktu nad drogą powiatową, budowa dwóch mostów oraz ronda w miejscu włączenia nowego przebiegu DK-9 w istniejącą trasę.
Droga poprawi komunikację oraz bezpieczeństwo w mieście, przez którego centralną część przebiega droga krajowa nr 9. Średnie natężenie ruchu wg GPR 2015 wynosiło w Ostrowcu 23 tys. pojazdów na dobę.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |