Partnerzy serwisu:

Wykonawca przejmuje budowę mostu w Kostrzynie nad Odrą

inf. pras./Redakcja 07.07.2021

Wykonawca przejmuje budowę mostu w Kostrzynie nad Odrą
fot. Wody Polskie
Wody Polskie popisały umowę na budowę mostu kolejowego w Kostrzynie nad Odrą. Inwestycja realizowana we współpracy z PKP PLK zapewni na Odrze warunki do komunikacji wymagane dla V klasy żeglowności.
– To wielkie zdanie inwestycyjne wpisujące się w szereg działań, które w najbliższych latach podejmą Wody Polskie. Szykujemy się do podpisania umowy z wykonawcą przebudowy mostu nad Regalicą w Szczecinie, a teraz zaczynamy przebudowę mostu w Kostrzynie nad Odrą. To zadanie trudne, ale bardzo potrzebne mieszkańcom województwa lubuskiego i szerzej wszystkim miastom leżącym nad Odrą Odrze – mówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.

Jak wyjaśnia przedstawiciel Wód Polskich, kontrakt obejmie przebudowę ok. 820 m odcinka układu torowego, w związku z koniecznością dostosowania go do przebudowywanego mostu kolejowego na Odrze. To odcinek linii kolejowej nr 203 Tczew – Kostrzyn pomiędzy zachodnim przyczółkiem mostu kolejowego na rzece Warcie i wschodnim przyczółkiem projektowanego przez stronę niemiecką granicznego mostu kolejowego na rzece Odrze. – Mamy solidnego wykonawcę, który jest sprawdzony w wielu inwestycyjnych bojach. Mamy do siebie zaufanie i liczę na to, że niebawem spotkamy się na placu budowy, by obserwować postępy prac – dodaje dyrektor Duklanowski.

Kontynuacja zadań inwestycyjnych to efekt podpisanego w 2019 roku porozumienia między PKP Polskimi Liniami Kolejowymi a Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie w Szczecinie. Strony zobowiązały się współpracować w zakresie przebudowy torów (dojazdu) do nowego mostu kolejowego nad Odrą w Kostrzynie na linii Tczew – Kostrzyn nr 203, który połączy Kostrzyn z Kietz. Budowany przez Wody Polskie obiekt będzie miał wysokość zapewniającą sprawną komunikację na rzece – wymaganą V klasę żeglowności wg wymogów europejskich. Zwiększy to możliwości żeglugi oraz zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców województwa lubuskiego oraz Pomorza Zachodniego, bo pozwoli na sprawniejsze i bardziej dynamiczne prowadzenie akcji lodołamania w sezonie zimowym.

We wtorek 6 lipca podpisano umowę z wykonawcą inwestycji – konsorcjum w skład, którego wchodzą firmy: PBW Inżynieria Jacek, LWZ i Probudowa.com. Wartość inwestycji to 23,1 mln zł. Zakończenia inwestycji planowane jest na koniec 2022 roku.

Wykonawca zrealizuje roboty związane z przebudową mostu kolejowego w 615,1 km rzeki Odry w Kostrzynie nad Odrą w celu zapewnienia minimalnego prześwitu. Zadanie obejmuje przebudowę linii kolejowej nr 203 od km 341,480 do km 342,300 wraz z rozbiórką, budową, remontem, przebudową i rozbudową infrastruktury kolejowej i infrastruktury kolidującej z inwestycją.

– Na odcinku tym, poza nasypem kolejowym występują obiekty inżynieryjne: most nad Suchodołem oraz wiadukt nad ul. Gorzyńską. Zadanie jest bezpośrednio związane z inwestycją prowadzoną przez zarządcę niemieckiej linii kolejowej nr 6078 w ramach której nastąpi znaczne podniesienie niwelety torów na projektowanym moście granicznym w km 615,1 rzeki Odry, wynikające z dostosowania prześwitu mostu powyżej 5,25 m dla potrzeb prowadzenia akcji lodołamania – dodaje Marek Duklanowski.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony