Partnerzy serwisu:

Wypadek na moście Grota. GDDKiA: Urządzenia brd były sprawne technicznie

ep. 25.06.2020

Wypadek na moście Grota. GDDKiA: Urządzenia brd były sprawne technicznie
Fot. M. Zieliński/Komenda Miejska PSP m.st. Warszawy
Czwartkowe południe zapisało się tragicznie na ulicach Warszawy. Autobus miejski spadł z mostu Grota Roweckiego w ciągu drogi ekspresowej S8. Jest co najmniej jedna ofiara śmiertelna. Za wcześnie na ocenę przyczyn wypadku. Zarządca drogi – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że zastosowane na trasie urządzenia ruchu były w prawidłowym stanie technicznym.
Do wypadku doszło w czwartek w godzinach południowych na jezdni w kierunku Żoliborza. Zasilany CNG autobus przegubowy wypadł z trasy. Przednia część pojazdu, przebijając barierę spadła na nasyp przy Wisłostradzie, natomiast tylna zawisła na górze.

Most Grota Roweckiego w ciągu drogi S8 podlega Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie. – Droga w tym miejscu jest wyposażona w barierę oraz w poduszkę zderzeniową – mówi Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowa warszawskiego oddziału GDDKiA. – Wszystkie urządzenia na naszych drogach są zgodne z przepisami – dodaje.

Przedstawicielka zarządcy drogi zapewnia także, że przeglądy obiektów oraz zamontowanych na nich urządzeń są wykonywane na bieżąco. Ostatni, zrealizowany niedawno przegląd nie wykazał żadnych uchybień.

Jak można wywnioskować ze zdjęć z miejsca wypadku, ważący 28 ton pojazd uderzył w miejscu rozchodzenia się barier. Przyczyna, dla której zabezpieczenie w postaci bariery nie powstrzymała autobusu będzie przedmiotem analiz. W grę może wchodzić wiele aspektów jak choćby duża waga pojazdu, czy inny kąt uderzenia niż ten, dla którego projektowane i testowane są bariery drogowe (pojazd jechał niemal wprost w barierę; jedną z branych pod uwagę hipotez jest zasłabnięcie kierowcy).

Warto zauważyć, że bariery projektowane są tak, by stanowiły zabezpieczenie zarówno dla pojazdów lżejszych, jak i ciężkich. Nie mogą być zbyt „sztywne”, by nie stanowić zagrożenia dla pojazdów o mniejszej masie i jednocześnie powinny wytrzymać uderzenie cięższego pojazdu.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony