Partner serwisu

Zaawansowanie S7 Moczydło – Miechów przekroczyło 30 proc.

Redakcja/inf. pras. 19.11.2021

Zaawansowanie S7 Moczydło – Miechów przekroczyło 30 proc.
fot. GDDKiA
Budowa pierwszego odcinka drogi ekspresowej S7 od granicy z woj. świętokrzyskim w stronę Krakowa jest zaawansowana w 31 proc. Mowa o odcinku Moczydło – Miechów, za realizację którego odpowiada PTU Intercor. Wykonawca ma jeszcze czas do 2023 roku.
W czwartek budowę wizytowali m.in. premier Mateusz Morawiecki oraz minister infrastruktury Andrzej j Adamczyk. Obecny na budowie premier przy okazji pochwalił drogowców: Cieszę się, że
GDDKiA we współpracy z wykonawcami - coraz szybciej wyprzedza harmonogramy wcześniej uzgodnione – powiedział Mateusz Morawiecki.

– Droga ekspresowa S7 to jedna z najważniejszych arterii komunikacyjnych naszego kraju. Już wkrótce dostępność komunikacyjna terenów, przez które przebiega ta trasa, znacząco się poprawi – mówił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

W ramach tego odcinka powstaje dwujezdniowa droga ekspresowa (po dwa pasy ruchu oraz rezerwa na trzeci pas) o długości 18,7 km. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe (Książ i Miechów), 24 obiekty inżynierskie, 20 przepustów o funkcji ekologicznej oraz dwa miejsca obsługi podróżnych: MOP Giebułtów oraz MOP Tochołów.

W ramach kontraktu trzeba przebudować istniejącą sieć dróg i wybudować 15 km nowych dróg dojazdowych do obsługi terenów przyległych.

Obecnie na odcinku 2,5 km od granicy województw droga ekspresowa S7 ma już nawierzchnię. Została do położenia tylko warstwa ścieralna. Węzeł Miechów ukończono w 80 proc. Na różnych etapach są prace mostowe (w zależności od lokalizacji obiektu). Zaawansowanie całkowite budowy wynosi 31 proc., po roku od wbicia pierwszej łopaty (nie wliczając okresu zimowego – podała GDDKiA.

Całkowicie ukończone są już niektóre obiekty inżynierskie, np. dwa przejścia dla zwierząt w Moczydle. Na innych prace są bardzo zaawansowane, np. przejście dla zwierząt w miejscowości Bukowska Wola wykonane jest w 99 proc., a wiadukty drogowe w miejscowościach Brzuchania i Bukowska Wola w 90 proc. Są też takie obiekty, gdzie powstają fundamenty lub podpory, czy jak w przypadku wiaduktu w Giebułtowie powstają wykopy na fundamenty.

Jak podaje inwestor, przy estakadzie nad drogą powiatową w miejscowości Małoszów zabetonowano wszystkie podpory nitki prawej i 80 proc. nitki lewej. Zbudowano też stanowisko do nasuwania przęseł oraz wytwórnię belek przęsłowych umieszczoną przed stanowiskiem do nasuwania. Trwają przygotowania przed pierwszym betonowaniem przęsła i jego nasuwaniem na podpory.

Na budowie wiaduktu w ciągu drogi dojazdowej, nad S7 w Książu Wielkim, wykonywane jest zbrojenie podpór skrajnych, zabetonowano fundamenty pod podpory. Konstrukcja ramowa wiaduktu w ciągu S7, nad drogą powiatową relacji Książ Wielki - Zaryszyn - Nawarzyce, jest zabetonowana w 2/3. Środkowy element ramy ma gotowe zbrojenie i czeka na betonowanie.

W ramach prac ziemnych wykonywane są wykopy i nasypy. Do tej pory wykopano ok. 3 mln 300 tys. ton materiału ziemnego, co stanowi ok. 60 proc. całkowitej ilości materiału do uzyskania. Z uzyskanego w ten sposób materiału powstają nasypy. Na ok. 2-kilometrowym odcinku S7, przy węźle Miechów, gotowy jest nie tylko nasyp, ale także podbudowa i warstwa wiążąca nawierzchni.

PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony