Partnerzy serwisu:

Zakończono trzeci etap modernizacji terminalu Paskov

inf. pras. 14.06.2019

arrow
arrow
Zakończono trzeci etap modernizacji terminalu Paskov
fot. PKP Cargo
Zakończono trzeci etap modernizacji terminalu Paskov
Zakończono trzeci etap modernizacji terminalu Paskov
Zakończono trzeci etap modernizacji terminalu Paskov
Advanced World Transport (AWT), spółka z Grupy PKP CARGO, zakończyła trzeci etap modernizacji terminalu Paskov w Republice Czeskiej. Ten nowoczesny terminal o powierzchni 70 tys. m², pojemności składowej kontenerów 4800 TEU i długości torów 3x 270 m i 2x 375 m, znajduje się w pobliżu stref przemysłowych graniczących z Polską i Słowacją. AWT oferuje w terminalu kompleksowe usługi związane z przeładunkiem intermodalnym. Strategiczna lokalizacja terminalu w sercu Europy ułatwia i przyspiesza połączenie z głównymi europejskimi portami i terminalami. Terminal Paskov znajduje się w pobliżu autostrady i ma połączenie kolejowe z krajową siecią kolejową. Dotychczasowy koszt rozbudowy terminalu wyniósł około 450 mln CZK, z czego dotacje UE wyniosły 151 mln CZK, a wsparcie z czeskiego budżetu 12 mln CZK.
Terminal obsługuje zarówno spółkę AWT, jak i podmioty zewnętrzne, zapewniając przeładunek, odbiór, dystrybucję i naprawę lekkich kontenerów oraz obsługę pociągów i składowanie kontenerów.

- Dzisiaj terminal Paskov jest jednym z najważniejszych intermodalnych centrów przeładunkowych w Europie środkowej i bardzo popularnym wśród naszych klientów. Od 2007 r. budujemy terminal na terenach poprzemysłowych dawnej kopalni Paskov i właśnie zakończyliśmy trzeci etap modernizacji, w ramach którego zbudowaliśmy nowy obiekt do obsługi terminalu i podwoiliśmy powierzchnię wraz z przepustowością. Grupa PKP CARGO, która dysponuje łącznie 27 tego typu terminalami,, ma poważne plany związane z obsługą intermodalną w terminalu Paskov, dlatego już przygotowujemy czwarty etap jego rozbudowy – powiedział Maciej Walczyk, prezes Zarządu AWT.

W terminalu Paskov AWT dysponuje dziewięcioma pojazdami do przeładunku kontenerów z możliwością układania kontenerów do pięciu warstw i obsługi nie tylko zwykłych kontenerów ISO, ale także przyczep drogowych i nadwozi wymiennych. W terminalu znajdują się miejsca parkingowe dla 130 przyczep, podłączenia dla kontenerów - chłodni i specjalne miejsce dla kontenerów z towarami niebezpiecznymi.

- Obecnie w relacjach północ-południe najczęstszymi kierunkami przesyłek intermodalnych są porty Koper, Triest i Gdańsk, a potencjalnymi kierunkami takich przesyłek mogą być ładunki do Skandynawii lub transporty z greckiego portu w Pireusie - mówi Michał Kubicek, dyrektor terminalu Paskov.

Terminal powstał w 2007 roku. Pierwszy etap jego rozbudowy zrealizowano w latach 2008-2009, a drugi - w latach 2011-2012. W lutym 2018 rozpoczęto trzeci etap modernizacji terminalu. Całkowity koszt realizacji tego etapu wyniósł 230 mln CZK.. Obecnie terminal obsługuje miesięcznie około 14 tys. kontenerów i naczep.

Kolejny, czwarty etap modernizacji i rozbudowy terminalu ma się rozpocząć w lipcu 2019 r. Po zakończeniu tego etapu powierzchnia przeładunkowa terminalu wzrośnie do 150 tys. m2, a pojemność składowa kontenerów do 10 tys. TEU.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony