Partnerzy serwisu:

Zakończyło się projektowanie S19 Podgórze – Kamień. Jest wniosek o ZRID

inf. pras. 11.06.2019

Zakończyło się projektowanie S19 Podgórze – Kamień. Jest wniosek o ZRID
fot. galbiat, sxc.hu
Do Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w poniedziałek złożony został wniosek o wydanie Decyzji o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej dla drogi ekspresowej S19 na odcinku Podgórze – Kamień. To trasa o długości ok. 10,5 km.
Umowa z Wykonawcą, firmą Budimex na realizację tego kontraktu w systemie projektuj i buduj została podpisana 9 sierpnia 2018 r. Obejmuje m.in. kamień milowy, który dotyczy złożenia przez wykonawcę w imieniu GDDKiA wniosku o wydanie decyzji ZRID w terminie 10 miesięcy od daty podpisania Umowy, czyli 10 czerwca br.

Ten odcinek to część międzynarodowej trasy Via Carpatia. Termin realizacji to 34 miesiące z wyłączeniem okresów zimowych podczas realizacji robót budowlanych tj. od 15 grudnia do 15 marca, jednocześnie zapewniając gwarancję jakości wykonanych robót na okres 10 lat.

Uzyskanie decyzji ZRID umożliwi wykonawcy rozpoczęcie robót, których zakończenie planowane jest na koniec 2021 r.

Początek tego odcinka S19 przyjęto przed węzłem Podgórze przecinającym trasę drogi ekspresowej z drogą wojewódzką DW-861. Następnie trasa drogi ekspresowej omija kompleks leśny od strony wschodniej, zmienia kierunek na południowo-zachodni i na granicy trzech powiatów tj. niżańskiego, leżajskiego i rzeszowskiego przecina drogę powiatową nr DP 1084 R w sąsiedztwie miejscowości Wólka Łętowska tworząc węzeł „Nowy Kamień”. Następnie, biegnąc w kierunku zachodnim, przecina istniejąca drogę nr 19 i tworzy węzeł Kamień, przed którym kończy się przedmiotowy odcinek.

Zakres robót obejmuje wykonanie dwujezdniowej drogi ekspresowej z pasami awaryjnymi i rezerwą miejsca na zewnątrz pod trzeci pas ruchu, z drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi umożliwiającymi połączenie z istniejącą siecią dróg, wraz z usunięciem kolizji z infrastrukturą techniczną nie związaną z drogą, urządzeniami ochrony środowiska tj. ekranami akustycznymi, urządzeniami podczyszczania wód opadowych, ogrodzeniami i przejściami dla zwierząt oraz pasami zieleni dogęszczającej.

Na trasie powstanie 5 mostów, 8 wiaduktów (w tym pełniące również funkcję przejścia dla zwierząt dużych i średnich dołem), 1 przejście dla zwierząt górą, 5 przepustów o funkcji ekologicznej. Powstaną też dwa węzły drogowe: Podgórze (typu karo z jednym centralnym rondem), Nowy Kamień (typu karo z dwoma rondami).

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Budimex
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony