Zakopianka. Prace w tunelu zakończone

fot. GDDKiA
Zakończyły się prace w tunelu w ciągu drogi ekspresowej S7 – zakopianki. Trwają jednak jeszcze prace przy wjazdach do obiektu. Otwarcie trasy dla kierowców powinno nastąpić w tym roku.
W samym obiekcie podziemnym między Naprawą i Skomielną-Białą roboty zostały już ukończone – wynika z informacji podanej przez PAP. Teraz trwają jeszcze prace przy wjazdach do obu portali. Na koniec przeprowadzone zostaną odbiory, co w przypadku obiektów podziemnych jest procedurą czasochłonną. Według słów rzeczniczki krakowskiego oddziału GDDKiA, udostępnienie trasy dla kierowców powinno nastąpić w IV kwartale bieżącego roku.
Tunelowy odcinek zakopianki Naprawa – Skomielno-Biała to ok. 3 km, w tym 2 km to dwukomorowy tunel. Inwestycja jest w realizacji od czerwca 2016 roku a jej wykonawcą jest Webuild, dawniej Astaldi.
Inwestycja wyceniona pierwotnie na 969 mln zł miała być ukończona w 2021 roku. To się nie udało. Była nadzieja na przejechanie nową trasą jesienią tego roku, ale również i ten termin okazał się nierealny. Oficjalny termin ukończenia robót dla wykonawcy – z uwzględnieniem aneksów – minął 30 czerwca.
W ostatnich dniach GDDKiA informował m.in. o prowadzonych próbach systemów alarmowych w tunelu. Monotowane było także wyposażenie oraz instalacja w tunelach, w tym w obrębie przejść ewakuacyjnych oraz w budynkach technicznych, prowadzono prace rozruchowe związane m.in. z oświetleniem, wywożono materiał i kruszono urobek z tunelu.
Tunelowy odcinek zakopianki Naprawa – Skomielno-Biała to ok. 3 km, w tym 2 km to dwukomorowy tunel. Inwestycja jest w realizacji od czerwca 2016 roku a jej wykonawcą jest Webuild, dawniej Astaldi.
Inwestycja wyceniona pierwotnie na 969 mln zł miała być ukończona w 2021 roku. To się nie udało. Była nadzieja na przejechanie nową trasą jesienią tego roku, ale również i ten termin okazał się nierealny. Oficjalny termin ukończenia robót dla wykonawcy – z uwzględnieniem aneksów – minął 30 czerwca.
W ostatnich dniach GDDKiA informował m.in. o prowadzonych próbach systemów alarmowych w tunelu. Monotowane było także wyposażenie oraz instalacja w tunelach, w tym w obrębie przejść ewakuacyjnych oraz w budynkach technicznych, prowadzono prace rozruchowe związane m.in. z oświetleniem, wywożono materiał i kruszono urobek z tunelu.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |