Partnerzy serwisu:

Zakopianka: Ruszają próby obciążeniowe estakady w ciągu odcinka Salini

Leonard Dolecki 11.06.2019

Zakopianka: Ruszają próby obciążeniowe estakady w ciągu odcinka Salini
fot. mat. pras.
Jutro, 12 czerwca, rozpoczną się dynamiczne próby obciążenia na budowie estakady w ciągu drogi ekspresowej S7 w miejscowości Skomielna Biała. Obiekt jest częścią odcinka Skomielna Biała – Chabówka realizowanego przez włoską firmę Salini Impregilo.
Próby obciążeniowe będą przeprowadzane na największym obiekcie na tym odcinku Zakopianki. Ma on niemal kilometr długości (992 metry) oraz, w najwyższym punkcie, 49 metrów wysokości nad poziomem terenu.

Według planu cała trasa ma być gotowa jesienią. Na jej budowie występowały problemy osuwiskowe dlatego, początkowo ustalony, okres realizacji został wydłużony aneksami podpisanymi między wykonawcą a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Zgodnie z informacjami ze strony kontraktu obecne zaawansowanie inwestycji wynosi 88,5%, a zaawansowanie finansowe 89,99%. Zadanie obejmuje budowę ok. 5-kilometrowego fragmentu drogi ekspresowej S7 (Zakopianki), od Skomielnej Białej do Chabówki, oraz niemal kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 47, od Rabki Zdrój do Chabówki.

View Larger Map

Kontrakt na projekt i budowę drogi został podpisany w marcu 2016 roku. Jego wartość opiewała na 615,068 mln zł, a zadanie powierzono włoskiemu konsorcjum Salini Impregilo.

W ostatnim czasie największa firma budowlana z Półwyspu Apenińskiego boryka się z problemami na inwestycjach realizowanych w Polsce. Pod koniec kwietnia GDDKiA rozwiązała z nią kontrakty dotyczące budowy odcinków S3 i A1. Później Salini Impregilo ubiegało się o możliwość dokończenia prac. Sprawa została jednak rozwiązana przez Krajową Izbę Odwoławczą na jej niekorzyść (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Opisywana część Zakopianki jest jedną z trzech, na które została podzielona budowa trasy od miejscowości Lubień do Chabówki. Dwa, wysunięte bardziej na północ odcinki, to Skomielna Biała – Naprawa (realizowany przez firmę Astaldi, zaawansowanie rzeczowe: 40,15%) i Naprawa – Lubień (realizowany przez konsorcjum IDS-Bud i Altis-Holding, zaawansowanie rzeczowe: 71,89%). W ogólności trasa liczy ok. 17 km.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony