Partner serwisu

Zakopianka z dłuższym terminem realizacji

Przemysław Farsewicz 04.08.2022

arrow
arrow
Zakopianka z dłuższym terminem realizacji
fot. GDDKiA
Zakopianka z dłuższym terminem realizacji
Zakopianka z dłuższym terminem realizacji
Zakopianka z dłuższym terminem realizacji
Zakopianka z dłuższym terminem realizacji
Zakopianka z dłuższym terminem realizacji
Zakopianka z dłuższym terminem realizacji
Zakopianka z dłuższym terminem realizacji
Zaawansowanie prac na budowie DK-47 na odcinku Rdzawka – Nowy Targ jest już niemal na półmetku. Wiadomo już jednak, że zakończenie inwestycji przesunie się na kolejny rok.
Jak podaje GDDKiA, zaawansowanie prac przy budowie dwujezdniowej DK47 Rdzawka – Nowy Targ wynosi już niemal 50 procent. Początkowo odcinek tej zakopiańskiej ekspresówki miał być gotowy w październiku przyszłego roku. Jak się jednak okazało, drogowcy z GDDKiA podpisali z wykonawcą aneks.

– Podpisaliśmy aneks z wykonawcą dwujezdniowej drogi DK47 z Rdzawki do Nowego Targu i przyznaliśmy mu dodatkowe 115 dni na zakończenie robót – wyjaśnia Iwona Mikrut z GDDKiA w Krakowie. Oznacza to, że zakończenie robót zostało przesunięte na 12 czerwca 2024 roku.

Powodem decyzji GDDKiA była urzędnicza opieszałość. Jak powiedziała Polskiemu Radiu Agnieszka Wachowska, wicedyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA, wykonawca przez kilka miesięcy nie mógł rozpocząć prac budowlanych, ponieważ brakowało decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej i pozwoleń wodno-prawnych. Tym samym zaakceptowane zostały roszczenia wykonawcy. Jeżeli zima okaże się łagodna, firma może zdecydować o kontynuowaniu prac w miesiącach zimowych, które nie są objęte kontraktem.

Realizacją 16-kilometrowego odcinka Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu zajmuje się firma Intercor. Koszt zadania to ponad 880 mln zł. Zadanie finansowane jest w całości ze środków budżetu państwa.

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50 m z czterema węzłami drogowymi: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 27 obiektami inżynierskimi (mostami, wiaduktami). Obliczono, że z wykopów uzyskane zostanie 1 mln 800 tys. metrów sześciennych gruntu, w tym 1 mln 200 tys. materiału skalnego. Zostanie on w całości wbudowany w nasypy drogowe. Najdłuższy wiadukt, który powstaje w Nowym Targu, będzie miał 850 m długości.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony