Partner serwisu

Zduńska Wola: Aktualny układ drogowy wystarczy do obsługi terminala?

Kasper Fiszer 12.09.2022

Zduńska Wola: Aktualny układ drogowy wystarczy do obsługi terminala?
Droga S8fot. Patryk Korzeniecki, lic. CC BY 3.0
GDDKiA nie planuje inwestycji drogowych w rejonie Zduńskiej Woli. Nie ma też rozmów z inwestorem, który buduje nowy terminal intermodalny w Karsznicach.
Przed trzema miesiącami ogłoszona została decyzja o budowie w oddalonej od centrum miasta Zduńska Wola dzielnicy Karsznice nowego terminala kontenerowego. Obiekt ma zostać uruchomiony przez PKP Cargo m.in. dzięki dotacji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Samorząd zapowiada też pewne inwestycje drogowe które mają pomóc w obsłudze nowego węzła logistycznego.

Bez dodatkowych inwestycji w drogi krajowe

Łódzki urząd marszałkowski podkreślał zresztą po podpisaniu umowy o dofinansowanie prac, że inwestycja ma duże szanse powodzenia ze względu na jej lokalizację. Ważna miała być tu nie tylko dostępność ważnych szlaków kolejowych, w tym przede wszystkim magistrali Śląsk – Porty (linia 131) i linii nr 14 łączącej Łódź z granicą niemiecką, ale i istotnych dróg ekspresowych. W pobliżu przebiegają bowiem S8 i S14.

O ile aktualnie trwa modernizacja trasy kolejowej łączącej Karsznice z aglomeracją górnośląską i Bałtykiem, o tyle sytuacja miasta w zakresie połączeń drogowych najwyższych kategorii nie ulegnie w najbliższym czasie zmianie. – Nie mamy żadnych planów związanych z budową terminala intermodalnego. Nie było też na obecny moment żadnych rozmów pomiędzy inwestorem a GDDKiA – mówi Maciej Zalewski, główny specjalistqa w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Budowę układu drogowego zakończono niemal dekadę temu

– Ostatnią inwestycją realizowaną przez łódzki oddział GDDKiA na tym obszarze był odcinek drogi S8 Łask – Sieradz oddany do użytku w 2013 r. – przypomina także nasz rozmówca. Za ważne z perspektywy Zduńskiej Woli można też uznać późniejsze rozbudowy dróg na innych odcinkach. W ostatnim czasie przedłużano np. drogę S14 na terenie aglomeracji łódzkiej.

Należy przy tym przypuszczać, że kluczową rolę w obsłudze przewozów do i z terminala będzie miała kolej. PKP Cargo chce jednak zwiększycć swoją pozycję na całym rynku logistycznym, nie tylko tej jego części ściśle powiązanej z transportem szynowym.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony