Partner serwisu

ZDW Kraków z kolejnym podejściem na studium obwodnic Czarnego Dunajca

Przemysław Farsewicz 01.12.2022

ZDW Kraków z kolejnym podejściem na studium obwodnic Czarnego Dunajca
fot. Google Maps
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie po raz kolejny poszukuje wykonawcy studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla budowy obwodnic Czarnego Dunajca na Podhalu. Obejście pozwoli wyprowadzić ruch poza miasto.
Zarząd Dróg Wojewódzkich rozpisał przetarg na wyłonienie wykonawcy opracowania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego budowy obwodnic na terenie gminy Czarny Dunajec. Obejście ma powstać w ciągu dróg wojewódzkich nr 957 Białka – Nowy Targ, nr 958 Chabówka – Zakopane, czyli Zakopianki BIS oraz nr 959 czyli drogowego połączenia do przejścia granicznego w Suchej Horze na terenie Słowacji.

Opracowanie ma na celu kompleksowe przedstawienie wariantów budowy połączeń drogowych w kontekście dotychczas wykonanych inwestycji. Studium powinno określić lokalizację korytarzy dla przeprowadzenia tras drogowych z uwzględnieniem środowiskowych uwarunkowań, funkcjonalnych, technicznych i ekonomicznych. Wykonawca dokona kompleksowej oceny każdego z korytarzy, zidentyfikuje problemy realizacyjne oraz negatywne oddziaływania poszczególnych wariantów i koszty inwestycyjne.

Opracowanie ma pomóc podjąć drogowcom decyzję w sprawie celowości, zakresu i horyzontu czasowego realizacji zadania. Ma też pozwolić wskazać najbardziej optymalny do realizacji wariant. W zakresie opracowania studium wykonawca przeanalizuje budowę zachodniej, wschodniej oraz wschodnio-zachodniej obwodnicy miejscowości Czarny Dunajec w ciągu DW958 od miejscowości Wróblówka do miejscowości Chochołów. Ponadto przeanalizowana będzie także budowa północnej lub południowej obwodnicy miejscowości Czarny Dunajec w ciągu DW957 od miejscowość Baligówka do miejscowości Rogoźnik. Ostatnim analizowanym rozwiązaniem będzie rozbudowa DW959 od miejscowość Chochołów do miejscowości Sucha Hora.

Drogowcy wskazują, że drogi mają mieć klasę techniczną G o przekroju jednojezdniowym z dwoma pasami ruchu. Szerokość jezdni ma wynosić 7 metrów, a poboczy – po 1,25 m. Zamawiający dał dowolność w planowaniu skrzyżowań – projektant będzie mógł zaplanować ronda lub skrzyżowania zwykłe. Jezdnie mają być w przyszłości wyposażone w zatoki autobusowe, chodniki i ciągi pieszo-rowerowe. Dopuszczalne obciążenie nawierzchni ma wynosić 115 kN/oś.

Składanie ofert w przetargu wyznaczono do 13 grudnia. Zamawiający, wybierając najkorzystniejszą ofertę, będzie się kierował ceną (60 proc.), a także dodatkowym doświadczeniem osoby na stanowisku projektanta branży drogowej (20 proc.) oraz dodatkowym doświadczeniem osoby na stanowisku projektanta branży mostowej (20 proc.). Wykonawca będzie miał 18 miesięcy na przygotowanie studium.

PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony