Partnerzy serwisu:

ZDW Łódź: W 2018 r. inwestycje kończono niemal bez opóźnień

Kasper Fiszer 24.05.2019

ZDW Łódź: W 2018 r. inwestycje kończono niemal bez opóźnień
DW-484fot. ZDW Łódź
W zeszłym roku Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi nie miał większych problemów z terminowością prowadzenia robót. Żadne prace nie przeciągnęły się bowiem na 2019 r., choć zdarzały się kontrakty, które zakończono z opóźnieniem. O ok. pół roku dłużej niż planowano pierwotnie trwała przebudowa DW-715 w Koluszkach.
Na naszych łamach przedstawiliśmy już zamierzenia remontowe Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi na rok 2019. Do grudnia zarządca regionalnej sieci drogowej zamierza zainwestować ćwierć miliarda zł w przebudowę m.in. DW-716, DW-485 czy DW-479. Zeszłoroczny budżet jednostki był o ok. 20 proc. niższy i wyniósł ok. 197 mln 612 tys. zł.

Powstał najdłuższy z mostów na sieci dróg ZDW

3. Najważniejsze inwestycje zakończone w zeszłym roku to rozbudowa DW-484 na dwóch odcinkach Bełchatów – Łękawa i Łękawa – Kamieńsk (dwa osobne kontrakty), budowa mostu na rzece Warta w miejscowości Warta w ciągu DW-710 (najdłuższa przeprawa mostowa w ciągu dróg wojewódzkich w Łódzkiem) czy rozbudowa DW-726 (przejście przez Inowłódz) – wylicza Marcin Nowicki, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi. Najciekawszym z wymienionych przedsięwzięć wydaje się budowa mostu na Warcie. Wartość prac wyniosła ok. 33 mln zł, a roboty dofinansowane zostały w ramach Regionanego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Budowa nowego obiektu nie oznaczała w tym przypadku rozszerzenia sieci mostowej – nowa przeprawa powstała w miejscu rozebranej starej. Nowa konstrukcja ma jednak nie być narażona na podtopienia. Sam most ma 224 m długości, a roboty objęły ok. 1,1 km drogi. Ruch otwarto tam 16 października 2018 r. DW-710 łączy ścisłą aglomerację łódzką z zachodnią częścią regionu i stanowi alternatywę dla dawnej DK-12/14 (obecnie DW-482).

Żadne prace nie zostały przeniesione na ten rok z uwagi na opóźnienia w budowie

Jak podkreśla Marcin Nowicki, większość zeszłorocznych inwestycji zrealizowano w terminie. – Żadne prace nie zostały przeniesione na ten rok ze względu na opóźnienia w budowie – mówi. Nie oznacza to jednak, że zakresie termnowości prowadzenia robót nie było żadnych problemów. – Kłopoty z tempem realizacji (m.in. zaangażowanie wykonawcy) miały miejsce w Koluszkach przy rozbudowie DW-715 – wskazuje nasz rozmówca.

Przebudowa miejskiego fragmentu drogi Brzeziny – Ujazd (ul. Brzezińska w Koluszkach) miała zakończyć się pierwotnie w czerwcu 2018 r., ostatecznie roboty potrwały do IV kwartału. Termin zakończenia robót dwukrotnie przedłużano, a – jak informował w lipcu zeszłego roku lokalny „Express Ilustrowany” – ZDW rozważał nawet rozwiązanie umowy z wykonawcą. To spowodowałoby jednak dłuższy przestój, czego chciano zdecydowanie uniknąć.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony