Partner serwisu

Znamy oferty na dwa odcinki S19 z tunelami

Elżbieta Pałys 23.09.2022

Znamy oferty na dwa odcinki S19 z tunelami
fot. Gogole Maps
Dwa odcinki drogi ekspresowej S19: Jawornik – Lutcza i Lutcza – Domaradz zostały wycenione przez wykonawców. Chętnych jest wielu, gorzej jest jeśli wziąć pod uwagę oferty mieszczące się w budżecie.
W sumie w ramach przetargu ma powstać 12 km drogi ekspresowej w trudnym terenie, m.in. z tunelami i estakadami.

Pierwszy z odcinków – Jawornik – Lutcza liczy 5,2 km długości. O jego budowę ubiega się siedmiu wykonawców. GDDKiA zarezerwowała 1,898 mln zł. W tej kwocie mieści się tylko najtańsza z ofert złożona przez tureckie przedsiębiorstwo Kolin – 1,849 mln zł.

Pozostałe propozycje to: konsorcjum Gulermak i Budimex – 1,909 mld zł, Stecol Corporation – 1,930 mld zł, konsorcjum Porr – 2,160 mld zł, NDI w konsorcjum z partnerem z Turcji – 2,7 mld zł, Nurol (z Turcji) – 2,772 mld zł i konsorcjum Mostostalu Warszawa – 2,863 mld zł.

Droga na tym odcinku ma być poprowadzony m.in. estakadą nad istniejącą drogą krajową nr 19. Obiekt ten ma mieć 780 m, i będzie posadowiony na filarach o wysokości nawet do 36 m. Za estakadą przewidziany jest dwunawowy tunel pod górą Kamieniec o długości blisko 3 km. Zaplanowano także przejście dla zwierząt oraz Miejsce Obsługi Podróżnych Jawornik kat. I w kierunku Barwinka (docelowo kat. II).

Drugi z odcinków – Lutcza – Domaradz jest wyceniany po raz drugi. Pierwsze postępowanie zostało unieważnione z powodu przekroczenia budżetu. Nie jest taniej, a wręcz przeciwnie.

Zgłosiło się siedmiu chętnych. Przy budżecie GDDKiA na poziomie 1,216 mld zł najtańsza propozycja kosztuje 1,413 mld zł i została złożona przez turecki Kolin. Pozostałe oferty złożyli: konsorcjum Mirbudu i Kobylarni – 1,457 mld zł, konsorcjum Budimex i Gulermak – 1,460 mld zł, konsorcjum Porr – 1,473 mld zł, Stecol Corporation – 1,479 mld zł, Nurol – 1,679 mld zł oraz konsorcjum NDI – 2,129 mld zł.

Dla porównania: w poprzednim przetargu na to samo zadanie, przy takim samym budżecie inwestora najtańsza oferta była warta 1,351 mld zł, co ciekawe złożył ją ten sam wykonawca, który jest najtańszy również obecnie (Kolin), tyle że… tym razem skalkulował ofertę drożej. Wśród ofert z kolejnych miejsc, są też tańsze niż w pierwszym przetargu (o poprzednim otwarciu ofert pisaliśmy TUTAJ).

W tym przypadku chodzi o budowę odcinka długości 6,4 km wraz z węzłem drogowym Domaradz, który powstanie na przecięciu S19 z drogą wojewódzką nr 886. Trzeba także wybudować tymczasowy łącznik z drogą krajową nr 19 w miejscowości Lutcza. To wynik etapowania budowy S19 między Jawornikiem a Domaradzem, docelowo, po wybudowaniu odcinka Jawornik – Lutcza, droga ekspresowa S19 nie będzie łączyła się z DK-19 w Lutczy.

Na tym odcinku powstanie dwunawowy tunel pod górą Hyb o długości około 990 m. Wybudowana ma być estakada, trzy mosty, pięć wiaduktów drogowych i przejście górne dla średnich zwierząt. Powstanie Obwód Drogowy w Domaradzu oraz dwa lądowiska dla śmigłowców LPR.

Oba odcinki powstaną w przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.




PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony