Partnerzy serwisu:

Znamy oferty na projekt DK-22 i obwodnicy Wałcza

Magdalena Romanowska 19.02.2020

Znamy oferty na projekt DK-22 i obwodnicy Wałcza
Fot. Google Maps
Chęć wykonania dokumentacji projektowej dla rozbudowy i budowy obwodnic w ciągu ponad 57-kilometrowego odcinka DK-22 zgłosiło łącznie 14 firm. Budowa jest podzielona na 6 zadań i nie wszystkie firmy złożyły oferty na realizację każdego z nich.
Przebudowę drogi krajowej nr 22 podzielono na 6 zadań : odcinek granica z województwem lubuskim – Człopa, obwodnica Człopy, odcinek Człopa − Wałcz wraz z obwodnicą Rusinowa, obwodnica Wałcza (na DK-22),odcinek Ostrowiec – Szwecja, obwodnica Szwecji.

Wśród 6 zadań dokumentacyjnych są 4 obwodnice, które są przewidziane do realizacji w ramach przygotowanego przez Ministerstwo Infrastruktury programu budowy 100 obwodnic – są to obwodnice Szwecji, Wałcza, Rusinowa i Człopy. Łącznie w zależności od zdania wpłynęło od 5 do 10 ofert projektantów.

Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla tej rozbudowy ogłoszono w grudniu.

Tylko dwa podmioty zgłosiły swoje oferty na zaprojektowanie wszystkich 6 odcinków. Były to Transprojekt Gdański oraz konsorcjum Wyg International i S.T.O.

Zadanie, na które GDDKiA ustaliła największy budżet, czyli 3,35 mln zł, to projekt odcinka Człopa − Wałcz wraz z budową obwodnicy Rusinowa. W tej kwocie zmieściła się tylko jedna firma, czyli Transprojekt Gdański z ofertą 3,04 mln zł.

 
Mapa: GDDKiA

Ważną częścią jest również zaprojektowanie obwodnicy Wałcza. Na to zadanie inwestor przeznaczył 1,7 mln zł. W tej kwocie również zmieściła się jedna firma – Biuro Projektów Trasa z ofertą 1,2 mln zł.

Najtańszą ofertę na projekt odcinka DK-22 od granicy woj. (lubuskiego) do Człopy złożyła firma Biuro Projektów Trasa (1,7 mln zł), podobnie jak na projekt obwodnicy Człopy (749 tys. zł). Najtaniej odcinek Ostrowiec – Szwecja chce zaprojektować Pracownia Projektowa Dróg i Mostów „DIM” (1,2 mln zł), a obwodnicę Szwecji Biuro Projektowe Kontrakt (1,37 mln zł). W tym ostatnim przypadku żadna z ofert nie zmieściła się w budżecie.

DK-22 będzie projektowana jako droga jednojezdniowa dwoma pasami ruchu o szerokości 3,5 metra. Skrzyżowania i zjazdy będą ograniczone, a tam gdzie będzie to konieczne będą przewidziane wiadukty. Nawierzchnia drogi będzie miała nośność podniesioną do 11,5 ton na oś, co przełoży się na jej większą trwałość i wytrzymałość. Celem podniesienia bezpieczeństwa niechronionych użytkowników ruchu przewidziano również ciągi pieszo-rowerowe.

Dla zadań obejmujących rozbudowę istniejącej drogi na przygotowanie dokumentacji będzie 28 miesięcy, a tam gdzie droga będzie prowadzona nowym przebiegiem 52 miesiące.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony