Więcej z regionu:
Polska
- 26 lipca 2011 r. Rada Ministrów przyjęła założenia projektu ustawy o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich. Założenia te stały się podstawą do opracowania przez Rządowe Centrum Legislacji ustawy wdrażającej postanowienia Dyrektywy 2009/18, ustanawiającej podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w sektorze transportu morskiego do polskiego systemu prawnego – wyjaśnia Cezary Łuczywek.
Ustawa o PKBWM będzie odzwierciedlać postanowienia zawarte w wspomnianej dyrektywie oraz w Kodeksie badania wypadków morskich (CIC), wydanym przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO) – informuje Cezary Łuczywek. - Powołany zostanie nowy niezależny, działający przy ministrze właściwym do spraw gospodarki morskiej organ o nazwie Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich. Będzie dysponował kompetencjami przewidzianymi i ustalonymi w dyrektywie – dodaje.
Dyrektywa dotycząca jako jedna z ośmiu z tzw. trzeciego pakietu morskiego jest ostatnią, która nie została jeszcze implementowana do polskiego prawodawstwa. Wchodzi ona w skład tzw. pakietu morskiego. Poza nią pakiet zawiera 7 innych aktów prawnych regulujących kwestie wzmocnienia kontroli stanu technicznego statków, zasad odpowiedzialności prawnej w przypadku wypadków, praw pasażerów transportu morskiego. Do pakietu dołączona jest statków, które ze względu na zły stan techniczny maja zakaz wpływania na wody obszaru UE.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy