Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Kolej | Biznes - Polska

1,6 mln zł zysku Rafametu za I półrocze 2011 r.

| Rynek Infrastruktury źródło: Rafamet 30.08.2011

 

1,6 mln zł zysku Rafametu za I półrocze 2011 r.
Fot. Rynek Kolejowy

Zobacz więcej na temat:

Rafako

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W I półroczu 2011 r. Fabryka Obrabiarek Rafamet SA osiągnęła zysk netto w wysokości 1,607 mln zł wobec 2,280 mln zł za analogiczny okres 2010 r.

Choć wyniki za I półrocze 2011 r. są słabsze od osiągniętych w pierwszym półroczu 2010 r. to opublikowane prognozy pozwalają przypuszczać, że 2011 r. będzie dla Rafametu lepszy od poprzedniego o ok. 1 mln zł w wymiarze zysku finansowego netto.

 

Podane prognozy dotyczą jedynie spółki Rafamet SA., jako podmiotu dominującego. Oparte są na wynikach za ostatnie 7 miesięcy. Także w sierpniu Spółka zdobyła kilka ważnych kontraktów. To dodatkowo uzasadnia optymizm Spółki, że 2011r. będzie dla producenta obrabiarek z Kuźni Raciborskiej lepszy od poprzedniego, zakończonego z ponad 3,5 mln zł zysku netto.

 

Rafamet SA posiada portfel zamówień na rok 2011, który w drugim półroczu bieżącego roku będzie uzupełniany o umowy i zlecenia aktualnie przygotowywane do etapu ich finalizacji kontraktowej. Spółka podała, że planuje zrealizować w br. przychody ze sprzedaży na poziomie 87 mln zł. Aktualna sytuacja finansowa i ekonomiczna Rafamet SA jest dobra. Spółka posiada istotne wyprzedzenie kontraktowe na rok 2012, w tym w postaci kontraktów zawartych po 30 czerwca 2011 r.

 

Grupa Kapitałowa Rafamet osiągnęła stratę netto w wysokości 487 tys. zł. wobec 898 tys. zł zysku netto z porównywalnego okresu 2010 r. Na ujemny wynik finansowy Grupy Kapitałowej wpłynęła strata netto spółki zależnej, która wyniosła 2,160 mln zł. W Zespole Odlewni Rafamet sytuacja nadal jest trudna. Jednak zgodnie z zapewnieniami zarządu jednostki zależnej, w drugim półroczu zacznie się stabilizować. Wdrożone zostały działania restrukturyzacyjne, których celem jest poprawa rentowności jednostki.
 

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5