W przetargu na remont linii kolejowej nr 169 Łaziska Średnie – Tychy wpłynęło 17 ofert. Najtańszą ofertę złożyła Skanska.
Przetarg dotyczy rewitalizacji linii kolejowej nr 169 na szlaku Tychy – Łaziska Średnie oraz w ciągu stacji kolejowych Tychy i Orzesze Jaśkowice w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 169 na odcinku Tychy – Orzesze Jaśkowice”
Rewitalizacja dotyczy jednotorowej linii wykorzystywanej głównie w ruchu towarowym i sporadycznie pasażerskim. Szlak ten wykorzystywany jest zwłaszcza do transportu węgla i kruszców, a także przewozu samochodów z fabryki Fiata w Tychach. Przy linii 169 znajdują się duże zakłady przemysłowe w tym Elektrownia Łaziska, kopalnia węgla Bolesław Śmiały i huta Re Alloys.
Budżet wykonawcy wynosi 45,5 mln zł brutto. W przetargu oferty złożyli, licząc od najtańszej:
1. Skanska – 39,4 mln zł
2. Konsorcjum Strabag i Sabat Roman Biuro Wdrożeniowo – Projektowe SABE – 40,15 mln zł
3. ZUE – 40,4 mln zł
4. Swietelsky Rail Polska – 41,2 mln zł
5. Trakcja PRKiL – 41,55 mln zł
6. Przedsiębiorstwo EL-IN, Infra Silesia i Torkol – 42,4 mln zł
7. Torpol – 43,8 mln zł
8. NDI – 44,16 mln zł
9. Konsorcjum Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane TOR i KZN Rail- 41,7 mln zł
10. Przedsiębiorstwo Usługowo – Handlowe „Rajbud” – 44,5 mln zł
11. Porr – 44,7 mln zł
12. Dolkom – 45,2 mln zł
13. Konsorcjum Viyas y Construcciones SA i Electren – 46,4 mln zł
14. Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego „Transkol” – 47,5 mln zł
15. Konsorcjum Elkol i CTL Services – 48 mln zł
16. Intercor - 48,6 mln zł
17. Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie – 51,9 mln zł