30 października 2014 roku, po 16 miesiącach od rozpoczęcia prac, otwarto blisko 35-kilometrowy odcinek autostrady od węzła Krzyż do węzła Dębica. Inwestycję o wartości 798 mln zł netto zrealizowało na zlecenie GDDKiA konsorcjum firm Budimex i Heilit+Woerner. Odcinek autostrady przebiega przez obszar województwa małopolskiego (13,7 km) i podkarpackiego (20,9 km).
Zakres prac obejmował dokończenie inwestycji po poprzednim wykonawcy budowę 35-kilometrowego odcinka autostrady, budowę węzłów autostradowych Dębica Żyraków i Dębica Pustynia, przebudowę dróg poprzecznych, budowę dróg zbiorczych i dojazdowych, budowę 14 wiaduktów drogowych, 9 wiaduktów autostradowych i 5 mostów autostradowych, budowę estakady nad Wisłoką (długość – 1351 m), budowę przejścia dla pieszych pod autostradą oraz budowę drogowego odcinka lotniskowego (2,9 km, w okolicy miejscowości Jaźwiny).
Między węzłami Dębica Zachód i Dębica Wschód, na około 2-kilometrowym odcinku, ruch będzie się odbywał po jednej jezdni. Jest to związane z kończącą się procedurą odbiorową lewej jezdni estakady nad Wisłoką. Utrudnienia zostaną usunięte w najbliższych dniach.
Udostępnienie 35-kilometrowego odcinka autostrady dla ruchu połączy wszystkie miasta wojewódzkie Polski Południowej, co usprawni komunikację pomiędzy tymi regionami i skróci czas przejazdu. Włączy stolicę Podkarpacia do krajowej oraz międzynarodowej sieci autostrad i dróg ekspresowych, co pozwoli sprawnie dojechać z Rzeszowa do Europy Zachodniej.
Umowa na realizację tej inwestycji została podpisana 7 maja 2013 roku i polega na kontynuacji budowy po poprzednim konsorcjum Hydrobudowy, PBG, Aprivii i SIAC Construction, z którym GDDKiA zerwała umowę w lipcu 2012 roku.