Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Porty | Żegluga - Polska

Armatorzy domagają się zdecydowanego egzekwowania dyrektywy siarkowej

| Paweł Rydzyński źródło: RynekInfrastruktury.pl/promy24.com 05.12.2014

 

Armatorzy domagają się zdecydowanego egzekwowania dyrektywy siarkowej
Port w Hamburgufot. www.portofhamburg.com

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

31 armatorów zrzeszonych w stowarzyszeniu Trident Alliance domaga się zdecydowanego egzekwowania dyrektywy siarkowej. Liczba członków Trident Alliance podwoiła się, o czym donosi portal promy24.com.
Dyrektywa siarkowa wchodzi w życie 1 stycznia. Zobowiązuje ona armatorów do ograniczenia w paliwach zawartości siarki z obecnego 1 proc. do 0,1 proc. w paliwach stosowanych na jednostkach kursujących m.in. po Morzu Bałtyckim, Morzu Północnym i Kanale La Manche. Armatorzy, aby sprostać tym wymogom, w większości decydują się na montaż sccrubberów, czyli tzw. płuczek spalin, które pozwalają na spełnienie norm emisji siarki przez statki. Inną drogą poszła Stena Line, decydując się na montaż na jednym ze swoich promów, Stena Germanica, instalacji pozwalającej na korzystanie z paliwa wytwarzanego z metanolu. Rozwiązaniem przyszłościowym są natomiast być może promy napędzane silnikami elektrycznymi, „doładowywanymi” na lądzie bądź poprzez energię wiatrową lub słoneczną. Próby z wdrożeniem (na razie krótkich trasach, pomiędzy sąsiadującymi wyspami) promów elektrycznych są obecnie podejmowane w Skandynawii.

To jednak rozwiązanie przyszłościowe – dziś sednem jest natomiast to, że według wstępnych wyliczeń armatorów, wzrost kosztów paliwa w związku z nowymi regulacjami wynosić będzie ok. 12-15%.

Rośnie liczba zwolenników dyrektywy siarkowej

Wspomniany sojusz Trident Alliance zawiązano latem tego roku i od tego czasu, jak zauważa portal promy24.com, lobbuje on za zdecydowanym egzekwowaniem dyrektywy siarkowej. Obecnie do sojuszu dołączyło 14 operatorów dołączyło do Trident Alliance. Nowi członkowie pochodzą z różnych krajów: Niemiec, Danii, Holandii, Chile, a dołączenie nowych przedsiębiorstw oznacza zwiększenie ich liczby z 17 do 31. Członkami sojuszu, jak podaje serwis promy24.com, są między innymi DFDS, Hapag-Lloyd, Marinvest, Grieg Star, Spliethoff oraz przewoźnicy z grupy Ultranav.

Członkowie aliansu – jak podają promy24.com – dzielą się swoimi obawami odnośnie kuszącej perspektywy nie przestrzegania przepisów oraz dalece niewystarczających metod ich egzekwowania. Według nich, monitoring przestrzegania przepisów powinien być tak prowadzony, żeby zapewnić uczciwą konkurencję między operatorami.
UE pozostaje daleko w tyle z egzekwowaniem przepisów

Roger Strevens, wiceprezes Wallenius Wilhelmsen Logistics za wzór przywołuje Stany Zjednoczone, w których zostały powołane specjalne organy, a ich rolą jest zachowanie uczciwej konkurencji w związku z regulacjami wprowadzonymi przez dyrektywę siarkową. USA, jak twierdzi Strevens, pracuje również nad większymi karami dla pogwałcających przepisy, a w tym zakresie UE pozostaje w tyle.

Strevens cytowany przez promy24.com, podkreśla także, że w Europie Północnej pozostało jeszcze dużo do zrobienia. I chociaż, jego zdaniem, wiele czynników wskazuje na to, że zapewnienie prawidłowego egzekwowania przepisów siarki będzie się opóźniać, sojusz dopilnuje, żeby dyskusja trafiła na wokandę.
Zdaniem wiceprezesa Wallenius Wilhelmsen Logistics, większość armatorów i operatorów będzie przestrzegać regulacji. Jednakże liczba podmiotów nie przestrzegających przepisów może wzrosnąć biorąc pod uwagę cenę paliwa żeglugowego o niskiej zawartości siarki (MGO) i naturalną chęć przetrwania na rynku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5