Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Ekspresówki - Polska

Autostrady i ekspresówki zapchane po brzegi

| Emilia Derewienko źródło: RynekInfrastruktury.pl/ Forsal.pl 10.04.2015

PARTNERZY DZIAŁU


 

Autostrady i ekspresówki zapchane po brzegi
fot. Osvaldo Gago, commons.wikimedia.org, CCA

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Autostrady i drogi szybkiego ruchu korkują się dużo szybciej, niż zakładali to ich zarządcy. Jak informuje „Forsal.pl”, niektóre z nich już w tym momencie przyjmują liczbę pojazdów, jaka była zakładana w planach na… 2023 rok. Co dalej?
– Przy projektowaniu placów poboru opłat uwzględniono studium ruchu, które było analizowane również przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Obecnie natężenie ruchu przekroczyło poziom, który miał być osiągnięty za osiem lat – mówi, cytowana przez portal „Forsal.pl”, Anna Kordecka ze spółki GTC – koncesjonariusza fragmentu autostrady A1.

Także Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma problem z pomieszczeniem aut na swoich trasach. Dla przykładu, na A2 relacji Konin – Stryków w ubiegłym roku przejechało o 8% aut więcej niż w roku 2013, czyli około 10 mln.

Dlaczego nikt nie przewidział prawdziwej liczby aut na drogach? GDDKiA, projektując autostrady, posługiwała się danymi poszczególnych doradców technicznych. Przewidywania te okazały się jednak po prostu niedopracowane.

Przykładem może być autostrada na odcinku Świecko – Nowy Tomyśl, która rokrocznie odnotowuje 15-20% przyrostu pojazdów osobowych. Z tego też powodu konieczna jest budowa trzeciego pasa na autostradowej obwodnicy Poznania, tym też koncesjonariusz tłumaczy podwyżkę opłat za przejazd tą drogą.

Ten odcinek Autostrady Wielkopolskiej nie jest niestety jedynym, którego dotyczy problem niedoszacowania. Posiada go wiele innych dróg w Polsce, które nie zostały zbudowane z możliwością rezerwy na trzeci pas.

Cały artykuł

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5