Na początku listopada budowa czterogwiazdkowego hotelu na lotnisku Kraków-Balice zostanie ukończona. Obecnie trwają niezbędne odbiory. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będzie to pierwsza ukończona inwestycja związana z rozbudową portu.
Czterogwiazdkowy hotel będzie działał w systemie franczyznowym jako Hilton Garden Inn, oferując 154 pokoje, 24-godzinne centrum biznesowe i sale konferencyjne. Obiekt zlokalizowano na terenie dawnego parkingu przed terminalem pasażerskim. Wartość inwestycji, która powstała z ramienia Kraków Airport Hotel, spółki-córki Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice, to 51,4 mln zł.
W listopadzie pasażerów krakowskiego lotniska czekają również wielkie zmiany. Już za niecały miesiąc robotnicy po raz pierwszy wejdą na starą część terminalu i zaczną jego przebudowę. Część obsługi pasażerskiej ma zostać przeniesiona do terminalu krajowego, który położony jest kilkaset metrów dalej. Na swoim miejscu pozostanie obsługa odlotów międzynarodowych. W terminalu krajowym znajdzie się tymczasowo hala przylotów i odbiór bagaży.
Taka reorganizacja jest konieczna, aby możliwe było przyłączenie starego terminalu do nowego. Inwestycja, której zakończenie planowane jest w drugiej połowie przyszłego roku, ma wpłynąć na zwiększenie przepustowości lotniska do 1800 osób odlatujących/godz. i 1800 osób przylatujących/godz.
Aby obsługa pasażerska przebiegała sprawnie, lotnisko postanowiło postawić na hale namiotowe. Pierwsze są już tutaj stawiane. Za miesiąc trafią do nich pasażerowie wysiadający z samolotów i obierający bagaż. W sumie będą to dwa namioty, każdy o powierzchni 450 metrów kwadratowych. Przedstawiciele lotniska zapewniają, że nie są to zwykłe namioty ale takie, które zapewnią komfort obsługi. Będą one również ogrzewane.
W namiotach stanie karuzela do odbioru bagażu oraz punkty odprawy paszportowej.
Tymczasem gotowa jest już bryła nowego terminalu pasażerskiego a wewnątrz budynku prowadzone są prace wykończeniowe i montaż instalacji. Ukończono również dwie z trzech wież przyrękwawowych – środkową oraz wschodnią. Trwa budowa kładki, która połączy terminal pasażerski, parking i stację kolejową. Jeśli chodzi o tę ostatnią inwestycję, to gotowa jest już część fundamentów.
To największy proces inwestycyjny prowadzony do tej pory na polskim lotnisku. Koszt wszystkich inwestycji przekracza pół miliarda złotych.