Szybsze finalizowanie kontraktów oraz podwyższone kryteria dla zagranicznych firm, które nie będą prowadzić robót drogowych samodzielnie, lecz zamierzają korzystać z zasobów podwykonawców – to niektóre zmiany, które mają być wprowadzane do kontraktów drogowych realizowanych przez Generalna Dyrekcję dróg Krajowych i Autostrad. Informuje o nich Rzeczpospolita.
Jak podaje dziennik, mniejsze znaczenie ma mieć kryterium ceny, którego waga może być obniżona do 60 proc. (taki wymóg zawiera przygotowywana nowelizacja ustawy Prawo zamówień publicznych – dop. red.). Ma się także zmienić formuła kontraktów: w miejsce systemu zaprojektuj i zbuduj mają być wprowadzane kontrakty typu „buduj”.
Zmiany maja nie tylko usprawnić realizację inwestycji, ale także poprawić relacje pomiędzy GDDKiA oraz firmami realizującymi kontrakty. Zyskać mają mniejsi przedsiębiorcy, wykonujący prace na zlecenie generalnych wykonawców. Ma to nastąpić za sprawą większych kontroli przeprowadzanych w dużych firmach, obejmujących terminowość wypłacania wynagrodzeń na rzecz podwykonawców.
Cały tekst
tutaj