- Realizowane obecnie połączenia mają dużo wyższe obłożenie, niż w poprzednich latach. Od 26 listopada 2010 roku swoje operowanie na trasie Warszawa-Bydgoszcz rozpoczął PLL LOT, dzięki temu wprowadzono do Portu przewoźnika tradycyjnego, członka sojuszy lotniczych, a funkcjonowanie portu nie opiera się tylko na liniach low-costowych. Rozmowy i negocjacje z przewoźnikiem Ryanair trwają, jednak należy podkreślić, że wymagają one czasu i pogłębionej analizy dotyczącej przyszłej współpracy z obu stron – poinformowała „Rynek Infrastruktury” Joanna Sowińska, rzecznik prasowa bydgoskiego lotniska.
Efekty rozmów z irlandzkim przewoźnikiem mają być widoczne, kiedy znana będzie zimowa siatka połączeń. Lotnisko postanowiło skupić się również na połączeniach międzymiastowych na terenie kraju. Według analiz połączenia z Warszawą przyjęły się bardzo dobrze.
- Niesłuszne są teorie, że mieszkańcy bardziej potrzebują połączeń międzynarodowych, niż krajowych. Połączenie krajowe z Warszawą jest pożądane i niezmiernie istotne dla rozwoju lokalnego biznesu, jak i dla pasażerów tranzytowych, którzy dzięki połączeniu z lotniskiem w Warszawie mają możliwość odbycia dalszej podróży. – wyjaśniła Joanna Sowińska.
Mimo kłopotów przewoźnika z flotą i problemów z realizacją połączenia z Warszawą na początku roku, według danych portu pasażerowie coraz chętniej korzystają z tych lotów. W porównaniu ze styczniem, w maju obłożenie wzrosło o 33%.
- Warto podkreślić, że 5 czerwca po raz pierwszy w historii bydgoskiego lotniska podróżni polecieli na wakacje na Kretę, a z roku na rok oferta wylotów czarterowych jest coraz bardziej atrakcyjna. Ponadto Zarząd Portu prowadzi zaawansowane rozmowy, aby również w sezonie zimowym pasażerowie mieli możliwość korzystania z połączeń czarterowych – dodaje rzecznik prasowa.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy