Kierowcy, rowerzyści i piesi mogą już korzystać z przebudowanej ulicy Generała Kleeberga w Białymstoku. Ulica ta stanowi jeden z odcinków Trasy Generalskiej i jest ostatnim, który został już oficjalnie oddany do użytkowania.
Trasa Generalska ma ponad 12 km długości i jest drogą dwupasmową, biegnie przy niej 15 km dróg rowerowych. Przebudowa ulicy Generała Kleeberga zakończyła budowę tej miejskiej trasy ruchu przyspieszonego. Inwestycja ta pochłonęła 108,2 mln zł, z czego 87,2 mln zł to dofinansowanie unijne. Prace realizował Strabag.
W ramach prac powstało ponad 1,5 km nowoczesnej i bezpiecznej drogi. Wybudowano wiadukty nad ulica Narodowych Sił Zbrojnych i ulicą Przędzalnianą. Samochody mogą korzystać z dwóch pasów ruchu w obie strony. Dla pieszych wybudowano wygodnie chodniki, powstały również drogi dla rowerów, drogi serwisowe i zatoki autobusowe.
Większy widok mapy
Przebudowany odcinek ulicy Kleeberga biegnie po śladzie istniejącej ulicy od wiaduktu drogowego nad torami PKP Białystok – Bartoszyce do skrzyżowania z ulica Produkcyjną. Prace budowlane ruszyły w kwietniu zeszłego roku. Inwestycję realizuje miasto Białystok z udziałem środków unijnych.
Cała Trasa Generalska to ponad 12 km dwupasmowej drogi z 15 obiektami inżynierskimi, 15 km dróg rowerowych, obustronnymi chodnikami i drogami serwisowymi. Całkowita wartość prac zrealizowanych na Trasie Generalskiej to ponad 465 mln zł. Dofinansowanie z Unii Europejskiej wyniosło niemal 354 mln zł.
Trasa Generalska biegnie przez ulice: Gen. F. Kleeberga, Gen. St. Maczka, Gen. Wł. Andersa, ul. Gen. N. Sulika i Gen. S. Sosabowskiego do ul. Baranowickiej. Nowa droga, łącząca wschodnie i zachodnie krańce miasta, to ulga dla centrum Białegostoku. Dzięki niej można je ominąć i szybciej przedostać się z jednego końca Białegostoku na drugi.